۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۸
‌گل‌مر بحری، کاندیدای حوزه امنیت از گروه اتحاد 15

صنعت جوان، خون جوان و روحیه جوان می‌طلبد

ايتنا - به نظرم جوان بودن یعنی انرژی جنگندگی، تلاش و پشتکار مستمر، خلاقیت و نوآوری، امید به تغییر، آرمان‌های بزرگ، به روز بودن و بسیاری امتیازات دیگر.
صنعت جوان، خون جوان و روحیه جوان می‌طلبد



‌گل‌مر بحری، کاندیدای حوزه امنیت از گروه اتحاد ۱۵ است. در ادامه گفت‌وگو با وي را مي‌خوانيد.

خانم بحری، شما علیرغم سن‌تان اما در هر دو دوره هیئت مدیره سازمان با کمیسیون‌های تخصصی همکاری زیادی داشته‌اید. در این باره بگوئید.
من در هر دو دوره سازمان در جلسات کمیسیون افتا شرکت داشته‌ام. در دوره اول به دلیل کمرنگ‌تر بودن مبحث امنیت در میان صنف، جلسات افتا بیشتر بر محور مسائل حوزه اینترنت برگزار می‌شد اما در دور دوم تمرکز بر حوزه امنیت شدت قابل توجهی داشت.
در دور دوم، کمیسون افتا به عنوان هدف اصلی خود طرحی جهت تعرفه خدمات در امنیت ارائه داد که در مورد مباحث خدمات آنتی ویروس‌ها من فعالیت جدی‌تری داشتم.

به نظر شما برای حمایت از شرکت‌های فعال در زمینه امنیت چه کارهایی می‌توان انجام داد؟
از نظر من دو رویکرد در این خصوص اهمیت ویژه‌ای دارند. یک تمرکز سازمان بر جلب اعتماد دولت بر توانایی‌های بخش خصوصی در ارائه راه‌کارهای امنیتی، دوم جذب هر چه بیشتر شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه و دسته‌بندی و معرفی توانایی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت‌ها به بخش دولتی.
متاسفانه در بخش اول تلاش چندانی در این مدت در سازمان صورت نگرفته و آن‌چه در کمیسیون افتا در ارتباط با دولت انجام شده، برگزاری دوره‌های معرفی حوزه‌های امنیت در سازمان بوده که هنوز جای کار زیادی دارد.

با توجه به این که یک پای موضوع امنیت در سازمان‌های دولتی است، فکر می‌کنید چه کارهایی برای استفاده از این ظرفیت می‌توانید انجام دهید یا اگر مانعی از جانب آنان وجود دارد چگونه می‌توان با آن برخورد کرد؟
در مورد امنیت متاسفانه مخاطب ما صرفا واحد IT سازمان‌ها نیست. حراست در بسیاری از موارد درگیری تنگاتنگی با این موضوع دارد.
متاسفانه ضعف دومی هم هست مبنی بر عدم اعتماد سازمان‌های دولتی به توانایی‌های عملکردی بخش خصوصی از یک سو و عدم اطمینان به محصولات خارجی از سوی دیگر.
علاوه بر این‌که ضروری است ظرفیت‌های بخش خصوصی به سازمان‌های دولتی معرفی گردد، خلا واحدی جهت ارزیابی محصولات امنیتی خارجی به شدت احساس می‌شود.

جدای از این موضوع، عدم ارزیابی شرکت‌های فعال در حوزه امنیت به صورت مستقل در شورای عالی انفورماتیک نیز همیشه یکی از موانع جدی بوده است. چرا که شرکت‌های فعال در زمینه شبکه به واسطه رتبه بالای خود در این حوزه، گوی رقابت از شرکت‌های امنیتی می‌گیرند و در نتیجه ارزیابی در مناقصات ناعادلانه می‌گردد.

شرکت شما در سال‌های اخیر خیلی زود توانست رشد کند. فکر می‌کنید چنین انتظاری هم از گلمر بحری برای توسعه صنف می‌توان داشت؟ برنامه‌ی خاصی دارید در این زمینه؟
علت شکوفایی سریع شرکت را در حمایت و حضور آقای بحری به عنوان یکی از پیش‌کسوتان صنف می‌دانم و البته استفاده از فکر و ایده‌های جوان و به روز.
این دو دقیقا دو اهرمی است که در صنف نیز نیاز است. حمایت و حضور پیش‌کسوتان صنف و حضور و فعالیت نیروهای جوان، خلاق و با تحصیلات بالا جهت حفظ کیفیت علمی و عملکردی صنف. با توجه به رشته تحصیلی‌ام(هوش مصنوعی) از یک سو و رشته فعالیت کاری‌ام از سوی دیگر، تصور می‌کنم در مباحث تخصصی و فنی بتوانم‌ موثر عمل کنم.

خیلی‌ها می‌گویند شما جوان هستید و یک زن هستید. فکر می‌کنید گزینه مناسبی برای عضویت در هیئت مدیره باشید؟ چرا؟
به نظرم جوان بودن یعنی انرژی جنگندگی، تلاش و پشتکار مستمر، خلاقیت و نوآوری، امید به تغییر، آرمان‌های بزرگ، به روز بودن و بسیاری امتیازات دیگر.
نگاهی بیاندازید به شرکت‌های موفق جوان. نگاهی بیاندازید به آن دسته از این شرکت‌ها که سرعت رشد بالایی تنها در چند سال بعد از تاسیس داشتند. تعداد قابل توجهی از مدیران این شرکت‌ها جوان هستند. صنعت IT صنعت جوانی است. صنعت جوان خون جوان و روحیه جوان می‌طلبد.

در نتیجه همان‌طور که در سوال قبل نیز اشاره کردم، حضور جوان‌ها را در صنف بسیار ضروری می‌دانم. جوان‌ها نیروی محرک اجرا و به شدت اهل عمل هستند و این چیزی است که صنفو سازمان به آن احتیاج جدی دارد.
اما در خصوص زن بودن با وجود حضور زن‌ها در حرفه IT در ایران و به خصوص در لایه مدیریت، دلیلی برای نبودن‌شان درصنعت نیست. در ضمن لازممی دانم تاکید کنم که همین گلمر بحری زن و جوان در شرکت پاد رشد سریع را به همراه داشته!

برای استفاده از ظرفیت بانوان صنف هم فکری کرده‌اید؟
آن‌چه متاسفانه دردور دوم سازمان بسیار کمرنگ شد کمیسیون زنان بود. بانوان این حرفه می‌باید شناسایی و حمایت شوند و در راستای دفاع از توانایی‌هایشان باید تلاش شود. در جامعه مردسالار ما، لازم است تا فرهنگ سازی زیادی جهت معرفی ظرفیت‌های تخصصی زنان فارغ از جنسیت‌شان صورت گیرد. به نظرم تشکیل مجدد کمیسیون زنان یکی از قدم‌های واجب در دور سوم است و من بر آن تاکید زیادی دارم.
کد مطلب: 19787
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام