۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۵

چند واقعيت

ايتنا - اين استقبال از انتخابات و حساس جلوه دادن آن و بيرون گود نشستن‌ها و شعار لنگ کردن‌ها دادن، نمايانگر موفقيت اعضاي هيئت مديره‌هاي قبلي و فعلي و خود اعضاء در ارتقاء و تثبيت جايگاه سازمان مي‌باشد.


ساسان شيردل*
نامزد شاخه مشاوران انتخابات نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران
همزمان با نزديک‌تر شدن به روز انتخابات، اظهارنظرهاي نامزدهاي محترم و حاميانشان(بالاخص دو طيف ائتلاف) ابعاد جديد و منحصر بفردي را بخود گرفته است. حال اين اظهارنظرها معلول فضاي موجود کسب و کار، فضاي رقابتي، بي‌اطلاعي از واقعيت‌هاي جامعه مي‌باشد و يا عامل ديگري، بماند، وليکن برخي از اين موارد نياز به توجه و تامل بيشتري دارد و توصيه اينجانب به تک تک اعضاي صنف اين است که تمامي اين مطالب را به حافظه سپرده تا در آينده معيار مناسبي براي ارزيابي عملکرد اعضاء هيئت مديره داشته باشند.

متاسفانه برخي از اين مطالب از مرحله فرافکني، انتقاد و ادعا گذشته و جنبه توهين با چاشني بي‌انصافي به خود گرفته است.
براي مثال قائل شدن شخصيت والاتري نسبت به اعضاي هيئت مديره براي برخي افراد نشانگر خودشيفتگي برخي افراد تاجرپيشه و نه متخصص فناوري اطلاعات و ارتباطات مي‌باشد.

اينجانب قصد ورود به اين مباحث ندارم وليکن چند نکته را جهت روشن نمودن برخي واقعيت‌ها اعلام مي‌نمايم:

۱- اعضاي محترم بايد بر اين نکته توجه بفرمايند که فضاي برنامه‌ريزي جهت تاسيس و تاسيس سازمان در فضايي صورت گرفت که شرايط متفاوتي را با فضاي حاکم بر فعاليتش در دو دوره گذشته حاکم بود.

۲- اعضاي محترم بايد توجه نمايند که برخي افرادي که به ادعاي خود از مقبوليت بالايي برخوردار مي‌باشند، هيچ کوششي براي نگهداري کميسيون‌هاي تخصصي اين حوزه در سازمان‌هاي صنفي انجام نداده‌اند.

۳- اعضاي محترم بايد بر اين نکته توجه نمايند که حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، حوزه‌اي دانش بنيان بوده، لذا بايد مرزبندي اين حوزه با حوزه تجارت و بازرگاني را با دقت پيگيري نموده و تشخيص دهند.

۴- اصولا فعاليت صنفي با ورود به هيئت مديره تعريف نمي‌گردد، لذا عقبه فعاليت صنفي اعضاء را بدقت بايد بررسي نمايند.

۵- بحث‌هايي نظير انحصارگرايي، پدرخواندگي، حکومت افکار جزيره‌اي و مسائلي از اين دست، انحرافي و فرار به جلو بوده و مصداق کامل انحصارگرايي است.

۶- همچنان اعتقاد بر اين است که مهم‌ترين آفت فضاي کسب و کار حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، فعاليت شرکت‌هاي شبه دولتي و وابسته به مي‌باشد، بنابراين بطور جدي بايد بر اين نکته توجه نمود.

۷- اعضاي صنف بايد توجه نمايند که اين استقبال از انتخابات و حساس جلوه دادن آن و بيرون گود نشستن‌ها و شعار لنگ کردن‌ها دادن، نمايانگر موفقيت اعضاي هيئت مديره‌هاي قبلي و فعلي و خود اعضاء در ارتقاء و تثبيت جايگاه سازمان مي‌باشد.

در پايان آرزوي انتخابات پرشکوه و انتخاب افراد شايسته براي هيئت مديره سازمان را دارم. هر چند با توجه به فعاليت ده ساله صنفي خود، اعتقاد دارم که تک تک اعضاي محترم صنف بهترين انتخاب را خواهند نمود.
 
کد مطلب: 19836
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام