۱۶
۰
plusresetminus
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۱
مدیرعامل اپراتور سوم

تماس‌های تصویری رایتل به زودی از سر گرفته می‌شود

ایتنا- رایتل، اپراتور سوم ایران را می‌توان پرحاشیه‌ترین و جنجالی‌ترین اپراتور ایرانی دانست. از مبحث تماس تصویری که حسابی سر و صدا به پا کرد تا شایعه بالا بودن قیمت مکالمات و اینترنت این اپراتور. مصاحبه‌ای که پیش روی شماست، گفت‌وگو با مدیرعامل این اپراتور ایرانی است که می‌تواند به بسیاری سوالات پاسخ دهد.
غلامرضا قاسمی مدیر عامل رایتل
غلامرضا قاسمی مدیر عامل رایتل


زمان زیادی از ورود نسل سوم تکنولوژی به کشور نمی‌گذرد اما در همین مدت کوتاه هم ۳G با حاشیه‌ها و مشکلاتی مواجه بوده که به گفته‌ی مدیر عامل شرکت رایتل بسیاری از آنها در غرض ورزی افراد ریشه داشته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در آغاز کار دولت یازدهم و در شرایطی که هم‌چنان تماس‌های تصویری اپراتور سوم تلفن همراه به حالت تعلیق درآمده به گفت‌وگویی تفصیلی با مدیر عامل اپراتور سوم پرداخته‌ایم که بخش اول آن امروز منتشر می‌شود.
این گفت‌وگو که بیش از یک ساعت به طول انجامیده نخستین گفت‌وگوی غلامرضا قاسمی محسوب می‌شود که پنج ماه پس از فعالیتش در این پست صورت گرفته است و در جریان این صحبت‌ها، قاسمی همواره بر این تاکید دارد که به دلیل ایجاد نشدن مشکلات جدید برای رایتل ترجیح می‌دهد بسیاری موارد را حداقل فعلا مسکوت نگه دارد.



• آقای قاسمی کمی در باره مسیری که رایتل از روز اول تا امروز طی کرده توضیح دهید و این‌که فکر می‌کنید در این مدت به چه دستاورد‌هایی رسیده‌اید؟
مدت ۱.۵ سال است که در ترکیب هیئت مدیره رایتل حضور دارم و پنج ماه است که به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت می‌کنم. حال ترجیحم آن است که از این ۱.۵ سال بگویم، زمانی که وارد رایتل شدم تازه بحث تجاری‌شدن این شبکه در کرج و تهران مطرح شده بود و ما تعداد محدودی سایت در این دو استان داشتیم و در این میان مشکلات متعددی از داخل و خارج شرکت برای ما ایجاد می‌شد.
در آن زمان از آنجا که ما یک شرکت جوان و نوپا بودیم و در کشور هم تجربه‌ی ۳G وجود نداشت ما با مشکلات متعددی مواجه بودیم اما به هر صورت توانستیم به شکل موفق عمل کنیم و درنهایت بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و در کل کشور کار را دنبال کردیم. اکنون تعداد قابل توجهی از شهرهای کشور تحت پوشش شبکه ما قرار گرفته‌اند و طی پنج ماه گذشته تعداد مشترکان ما سه برابر شده است. حتی واقعیت این است که این رقم تا چند برابر قابلیت افزایش دارد که البته این افزایش نیاز به گسترش زیرساخت‌های لازم دارد. چرا که ما براین عقیده هستیم که باید همگام با گسترش کمی، سرویس‌های فنی خود را نیز ارتقاء دهیم.

• بسیاری بر این باورند که اکنون کیفیت اینترنت رایتل به این دلیل بالاست که تعداد مشترکان آن کم است، نظر شما در این زمینه چیست؟
ما میان بخش‌های فنی و بازاریابی، ارائه خدمات و سرویس‌ها نوعی تناسب در نظر گرفته‌ایم و به همان اندازه که تعداد مشترکانمان افزایش پیدا می‌کند تلاش می‌کنیم که شبکه را از نظر فنی هم ارتقاء دهیم. حتی به اعتقاد ما از این پس نه تنها کیفیت خدمات رایتل پائین نمی‌آید بلکه شاهد ارتقاء خدمات هم خواهیم بود چراکه شبکه فنی ما براساس راهکارهای تجربی پیش می‌رود و ما به‌طور دائم از راهکارهای مختلف که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته بهره‌مند می‌شویم، به همین دلیل قطعا در آینده سرویس‌های ما کیفیت بهتری را تجربه خواهند کرد.

• یعنی می‌توانید با قطعیت این را اعلام کنید که کیفیت خدمات شما با افزایش شمار مشترکان پائین نمی‌آید؟
قطعا. از ابتدا هم قصد ما همین بوده و مطمئنا در آینده نیز شرایط به همین شکل خواهد بود.

کمتر از یک درصد از درآمد ۳G مربوط به تماس تصویری می شود
• اما طی مدت فعالیت رایتل یکی از حاشیه‌های مهم و یا شاید مهم‌ترین حاشیه‌ رایتل بحث تعلیق تماس‌های تصویری باشد. شما اکنون این موضوع را از چه مراجعی پیگیری می‌کنید و به چه نتیجه‌ای رسیده‌اید؟ به نظر شما قطع این سرویس تا چه اندازه منطقی است؟ به هرحال بسیاری هزینه‌های متعددی متقبل شده‌اند تا بتوانند از تماس‌های تصویری استفاده کنند، آیا خود شما فکر نمی‌کنید بدون ارائه‌ی این سرویس خدمات کاملی به مشترکانتان ارائه نمی‌کنید؟
واقعیت این است که بحث تماس تصویری به عنوان یک بخش جذاب برای ورود به بازار در نظر گرفته شده بود اما براساس تجربه‌ای که در دنیا هم وجود دارد، اغلب مشترکان پس از خرید سیم‌کارت‌های۳G چند بار از تماس تصویری استفاده کرده و پس از آن سایر مزیت‌های نسل سوم را بیش از تماس تصویری مورد استفاده قرار می‌دهند. اکنون در دنیا کمتر از یک درصد از درآمد اپراتورهای ۳G به مکالمه‌ی تصویری مربوط می‌شود. اما با این وجود ما به عنوان یک اپراتور که قرار بوده چنین سرویسی را ارائه کنیم و این موضوع را اطلاع‌رسانی هم کرده‌ایم بی‌شک نسبت به قطع این سرویس انتقاد داریم.
در این میان نکته‌ دیگری که هست آنکه اگر دوستانی که تصمیم به قطع این تماس‌ها گرفتند پیش از این اقدام جلسه‌ای با ما گذاشته و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کردند، قطعا ما راهی برای دغدغه‌هایشان پیدا می‌کردیم و شاید هیچ گاه چنین اتفاقی نمی‌افتاد. به هرصورت اکنون ما پیگیر وصل شدن مجدد تماس‌های تصویری هستیم و امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.

• طی صحبت‌هایی که با مسئولان داشته‌اید، وعده‌ای هم به شما داده شده و مشخص است که این سرویس مجددا از چه زمانی وصل می شود؟
در حوزه وصل‌شدن مجدد تماس‌های تصویری این ما نیستیم که تصمیم می‌گیریم اما این موضوع از ابتدای ماه رمضان در دستور کار بوده و قرار بوده است که درباره‌ی آن تصمیم قطعی گرفته شود، البته قرار بود در این میان برای گرفتن تصمیم نهایی جلسه‌ای تشکیل شود که فکر می‌کنم این جلسه در آینده‌ای نزدیک تشکیل شده و نتیجه‌ی قطعی مشخص خواهد شد.

•  آیا در دوره‌ای که این تماس‌ها فعال بود، مشکل خاصی برای مردم ایجاد شد و شکایت یا اعتراض خاصی برای آن وجود داشت که سرویس تماس تصویری تعلیق شد؟ در‌آن دوره شکایت خاصی به مراجع قضایی صورت نگرفت؟
تماس‌های تصویری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربر پیش از پاسخ‌گویی می‌تواند قبول کند که به شیوه تصویری پاسخ دهد یا خیر. به همین دلیل در مدت فعالیت این سرویس مشکل خاصی ایجاد نشد و هیچ‌گاه تخلف خاصی صورت نگرفت. اما به هرحال با توجه به خدماتی که نسل سوم می‌تواند به مردم ارائه کند صورت گرفتن برخی مقاومت‌ها در برابر آن از ابتدا قابل پیش‌بینی بود به همین دلیل برخی از مراجع محترم تقلید به دلیل نوع سوالی که از آنها شده بود در این زمینه اظهارنظر‌هایی داشتند که در این میان نوع طرح سوال از اهمیت بسیاری برخوردار بود چرا که همین مراجع سوال به شکل دیگری از آنها پرسیده شد، جواب‌های متفاوتی ارائه کردند اما آنچه برای ما اهمیت دارد آن است که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنیم و این قانون براساس شرع است و به همین دلیل قطعا نظر مراجع را در قانون لحاظ کرده و بر همین اساس برخورد خواهیم کرد.

رایتل گران نیست
• نکته‌ای دیگری که درباره‌ی رایتل می‌توان به آن اشاره کرد بحث هزینه‌های رایتل است که از نظر بسیاری این هزینه‌ها بالا است البته پیش ازاین زمانی این‌گونه اعلام شده بود هزینه‌ی اینترنت رایتل حتی یک شانزدهم اپراتورهای دیگر است اما واقعیت این است که درعمل حس می‌شود هزینه‌های نسل سوم برای کاربران به نسبت بالا است؟
مبنای مقایسه شما برای گرانی و ارزانی سرویس‌ اینترنت رایتل چیست؟ اگر مبنای مقایسه اینترنتی است که از طریق ارائه دهندگان سرویس adsl ارائه می‌شود طبیعی است که به دلیل اینکه شما از طریق سیم کارت رایتل این امکان را خواهید داشت که در طول گستره شبکه تحت پوشش این اپراتور با سرعت بالا حرکت کرده و همچنان به اینترنت پرسرعت متصل بمانید، برخلاف سرویس های ثابت مثل adsl و وایمکس هزینه های بیشتری را در قبال این امکانات باید متقبل شوید.
اما با مقایسه میان قیمتهای ارائه شده از طریق ارائه دهندگان اینترنت ثابت با قیمتهای ارائه شده توسط رایتل به روشنی در خواهید یافت که تفاوت قیمتها به اندازه امکانات اضافه آن نیست.
از سوی دیگر اگر مبنای مقایسه اینترنت قابل ارائه بر روی دیگر اپراتورهای موبایل است، با قاطعیت اعلام می شود با حفظ تمام ویژگی های متمایز و ویژه رایتل در قیاس با دیگر اپراتورها شامل سرعت بالا، کیفیت مناسب، اتصال همیشگی و قابلیت تحرک در سرعت بالا، قیمت اینترنت رایتل از بقیه رقبا به مراتب پایین‌تر است.
به هر صورت قیمت‌های ما با آنچه اعلام شده تفاوتی ندارد و ما اجازه نداریم برای خدمات خود قیمتی بالاتر و یا پایین‌تر از این تعرفه‌ها را اعمال کنیم چرا که تعرفه‌های اصلی طبق نظر سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌شود و ما موظف هستیم همان تعرفه‌ها را اعمال کنیم اما در هر صورت بسته‌های ما برای کاربران مقرون به صرفه است و شاید هزینه‌ی آنها تا همان یک شانزدهم هم کمتر از اپراتور‌های دیگر باشد.

• در کل از نظر خود شما هزینه‌های رایتل منطقی است، آیا شما فکر نمی‌کنید اینترنت رایتل بدون در نظر گرفتن بسته‌ها گران است؟
اینترنت ما نسبت به سایر اپراتور‌ها قابل مقایسه نیست و سرعتی به مراتب بالاتر دارد به همین دلیل اگر شما بخواهید در نظر بگیرید بی‌شک اینترنت رایتل به مراتب ارزان‌تر خواهد بود. 


• برخی از کاربران در باره این موضوع که اگر شارژ دو یا ۲۰ هزار تومانی رایتل بخریم همچنان ۱۵ روز برای استفاده از آن فرصت داریم، گلایه‌هایی دارند، در مورد این موضوع توضیح می‌دهد؟
این موضوع درست نیست. رایتل برای استفاده از شارژهای مختلف خود بازه‌های زمانی مختلفی در نظر گرفته است. به طوری که برای شارژهای ۲ تا ۵۰ هزار تومانی بازه‌های ۹۰ تا ۷۲۰ روزه برای استفاده در نظر گرفته شده است. علاوه بر این دوره‌های بلند مدت، رایتل این امکان را فراهم کرده که با وجود اتمام دوره استفاده، با اولین شارژ، هزینه شارژ قبلی هم در اختیار مشترک قرار می‌گیرد.

• با این وجود به نظر می‌رسد که هنگام مصرف هزینه‌ها به نسبت بالاتر از این رقم‌ها است
شاید این اتفاق در موارد متعدد به سرعت بالای رایتل بازگردد. این‌که شما در یک دقیقه چه میزان اطلاعات دانلود می‌کنید و در اینترنت اپراتورهای دیگر در همان مدت چه اندازه امکان دانلود دارید، موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اکنون بسیاری از کاربران اینترنت ما هنگام استفاده از این سرویس محو سرعت آن می‌شوند و حواسشان به ساعت و میزان استفاده‌شان نیست.
در باره تعرفه‌های کلی رایتل باید گفت در حال حاضر، تماس صوتی بیرون شبکه ما چه در ساعت پیک و چه در ساعت غیرپیک ۶۲۵ ریال است که این هزینه با تعرفه‌های ایرانسل و همراه اول برابر است، پیامک‌های فارسی ما هم ۸۹ ریال قیمت دارند که این تعرفه در همراه اول و ایرانسل به ترتیب ۸۹ و ۱۰۰ ریال است. در سیم‌کارت‌های اعتباری نیز تماس‌های صوتی برون شبکه‌ای ما ۸۹۵ ریال است که این رقم در ایرانسل ۹۲۵ و در همراه اول ۹۳۷ ریال است. اینترنت ما هم بدون فعال‌کردن بسته‌ها کیلوبایتی نیم ریال قیمت دارد. در حالی که به عنوان مثال اینترنت همراه اول در ساعات عادی کیلوبایتی یک ریال و در ساعات شلوغی چهار ریال هزینه به دنبال دارد.

• فکر می‌کنید چه زمان کل کشور را پوشش خواهید داد؟
ما در حال حاضر حدود ۱۱۷ شهر را تحت پوشش داریم و در این میان برخی از این شهرها وضعیت خوبی دارند. برای شهرهای دیگر هم ما در حال تلاشیم تا با انجام کارهای کارشناسی شهرهایی که در اولویت هستند را مشخص کنیم و با سرعت پوشش شبکه خود را دنبال کرده و به اتمام برسانیم.

• پوشش جاده‌ای چطور؟
در حال حاضر پوشش جاده‌ای نداریم اما یکی از مزایای ۳G آن است که می‌توان از آن در حین حرکت هم استفاده کرد که این مزیت در شیوه‌های اتصال به اینترنت نسل‌های اول و دوم وجود ندارد البته با این وجود ما در حال حاضر ما در جاده‌های کشور پوشش کاملی نداریم اما در داخل شهرها شما به راحتی می‌توانید از اینترنت پرسرعت در حین حرکت استفاده کنید. در باره پوشش جاده‌ای هم در کل باید مشکلات مختلفی که در راه توسعه شبکه وجود دارد مدنظر قرار داد.
نکته دیگری که وجود دارد آنکه اکنون مشترکان ما ظرف چند ماه چند برابر می‌شوند و به هرحال آماده‌کردن تجهیزات فنی برای این افراد خود نیاز به تلاش بسیار دارد، حال ممکن است یک اپراتور دیگر در همان مدت بیش از ما به تعداد مشترکانش افزوده شود اما قطعا تعداد مشترکان آنها ظرف چند ماه چند برابر نمی‌شود و اینجاست که این آمار برای ما معنی پیدا می‌کند.

• مشکل دیگری که وجود دارد انکه برای بهره‌مندی از سرویس‌های مختلف رایتل بسیاری از گوشی‌های بازار جوابگو نیستند، شما برای حل این مشکل چه برنامه‌ای دارید که دیگر کاربر رایتل مجبور نباشد پس از خرید سیم‌کارت در بازار بگردد و با هزینه‌های متعدد گوشی پیدا کند که بتواند قابلیت استفاده از خدمات رایتل را داشته باشد
این‌گونه نیست که مشترکان ما بخواهند دنبال گوشی خاصی بگردند که سرویس بدهد. تمام گوشیهای هوشمند موجود در بازار پاسخگوی عمده سرویس‌های رایتل به خصوص اینترنت پرسرعت آن هستند و تنها سرویس تماس تصویری رایتل نیاز به داشتن دوربین جلوی موبایل و امکان سخت افزاری برای استفاده است.

• اما همین حالا بسیاری از تبلت‌ها هم برای استفاده از اینترنت رایتل قابلیت ندارند؟
قطعا تبلت‌هایی که ۳G ساپورت می‌کنند سیم‌کارت رایتل را هم می‌خوانند.
 
 
کد مطلب: 27250
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
اگه حضرات شورای عالی فضای مجازی اجازه بدن البته! یادتون نره این نهاد با قدرت فرا قانونیش هر کاری خواست میتونه بکنه
محمد
feedback
همراه اول در سطح جاده های خارج از شهر سرعت دانلود 20 تا 30 کیلو بایت در ثانیه دارد و رایتل پوشش شبکه ندارد -همراه اول چه هنگام سرعت کم و یا سرعت زیاد سرعت دانلود ثابت دارد اما رایتل سرعت دانلودش حتی در سرعت پایین نصف می شود.
اوات حسین پور
feedback
دوست گرامی که ادعا کرده بودند سرعت همراه اول بهتر از رایتل است به نظرم دچار توهم شدیدی هستند چرا که به جرات میتوان گفت سرعت اینترنت اپراتور رایتل حداقل 10 برابر همراه اول میباشد بنده شخصا کیفیت خدمات هر دو اپراتور را تجربه کرده ام آن دوست گرامی که ادعا کردند سرعت همراه اول بهتر است احتمالا جزو کسانی هستند که از شرکت همراه اول ذینفع بوده و از اینکه برند رایتل به زودی بر برند همراه اول غلبه خواهند کرد نگران هستند لطفا با این دیدگاه های غیرکارشناسی و خام را مردم عزیزمان را از خدمات جدید رایتل معروم نفرمایید
با احترام
Hassan
feedback
از ایشان پرسیده می شد که مگر براساس قرار داد شما با سازمان مقررات حداکثر تفاوت قیمت شما با اپراتورهای دیگر باید 20 درصد باشد؟

چرا الان این شرایط نیست؟
آیا رایتل جریمه هایی را که به خاطر تاخیر می بایست بپردازد پرداخته است یا آنها هم مشمول گذر زمان شده اند؟
امیر
feedback
اینترنت رایتل خیلی گرونه برای همین گرون بودنش نخریدم
این که میگن نسبت به اپراتور های دیگر ارزان تر هستیم دروغ است چون:
رایتل اینترنت 1 ماهه 1 گیگ را 12500 تومان میدهد در حالی که همراه اول و ایرانسل 2 گیگ(حجم دوبرابر) و 10 هزار تومن(قیمت پایینتر) ارائه میدهند.
از دیدگاه من رایتل به دلیل پوشش کم باید قیمت هارا کاهش دهد.ولی شوربختانه رایتل نه تنها نسبت به اپراتور های دیگر ارزان تر نیست بلکه گران تر هم هست.
karbar
feedback
تا زماني كه سرعت اينترنت كشور با پهناي باند اختصاصي براي كاربران ارائه نشه و ما پهناي باند بين الملل تحويل نگيريم همه مشكلات همين ميشه تمام كشورهاي دنيا براي پيشرفت در هر زمينه اي سرعت اينترنت بالا دارن حالا شما ميگين تماس تصويري و 3G !!!
محسن
feedback
اون دوستی که سرعت اینترنت همراه اول رو 20 تا 30 کیلوبایت!! اعلام کردن احتمال زیاد دچار توهم شدن!
وگرنه اگه زیر دکل این اپراتور هم وایسی فک نکنم سرعتش به 5 تا برسه...
علی
feedback
رایتل یک بازنده است. کدوم آدم عاقلی شماره همراه اول یا ایرانسلی که سالها کار کرده را با رایتل عوض میکند ؟
شماره موبایل به یک شناسه شخصی تبدیل شده و رد پای آن را در تمامی ارتباطات غیر الکترونیک میشود پیدا کرد با توجه به اینکه دلیل استفاده از تلفن همراه که فقط اینترنت نیست برتری رایتل فقط در دسترسی پر سرعت به اینترنت است ولی کدام اینترنت ؟ بیشترین مصرف اینترنت پرسرعت در موبایل استفاده بهینه از سرویس های شبکه های اچتمایی و تصویری می باشد ولی زمانی که ذات دسترسی به آنها مسدود است نکته افزایش سرعت برای خرید یا جایگزین اپراتور توسط مشترک فقط شعار یک آدم متوهم می باشد.
در کل این منظر کاملا روشن است بعد از اتمام دوره انحصاری زورکی رایتل نه توان نفوذ به بازار را دارد ونه امکان رقابت با سایر اپراتورهای با سابقه را دارد. آینده رایتل وضع حال تالیا است.
karbar
feedback
واقعاً مسخرس به خاطره 20 تا 30 K سرعت شما داريد بحث ميكنيد ؟ كشورهاي پيشرفته روي موبايل سرعت اينترنت معادل بر 8Mbps رو دارن حالا با اين اينترنت زغالي ميخواهيد فرق اپراتوروهارو نشون بديد!
feedback
کلا این شرکتها از سادگس ما دارند سو استفاده میکنند بدجوری اینها فکر کردن ما شعور نداریم نمیفهمیم ملت رو با این سرعتها مسخره کردن قیمت اینترنتش بخدا قسم تویه دنیا اولینه اخه کجای دنیا حجمی اینترنت میدن اونم یگ گیگابایت 12500 تومان در گذارشهای قبلی گفته بودند که برای کاربران اینترنت رو حجمی کردن که مثلا هرکی هر چه قدر دوست داشت استفاده کنه و پهزینه زیاد نپردازه ولی اینها امدن کلا اتینترنت رو حجمی و اینترنت نامحدود رو حذف کردن یعنی به عنوان دیکتاتور باید کاربران مجبور هستند که از اینترنت گرانترین اینترنت دنیا استفاده کنند خدا لعنت کنه باعث و بانی این طرح حجمی رو خدا لعنت کند دولت نهم و دهم رو که من و کل کاربران ایران رو افسرده و دچار ناراحتی اعصاب و روان کرد و بخدا قسم نزدیک به یک میلیون و 200 هزار تومان به من تویه این مدتها ضرر زد حرامشان باشه از گوشت سگ حرامترشان باشه انشاالله نابود بشن این شرکتهای دزد و کلاهبردار خدا لعنت کند این دزدان رو حتی ضره ای هم به فکر کاربران نیستند میگن مهندسین ایرانی تویه دنیا حرف اول رو میزنند بله درسته تویه کلاهبرداری حرف اول رو میزنند تنها کشوری که به هیچ وجع به ملتش احترام نمیگذارد ایرانست
feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر رایتل نبود الان بیشتر از 50 میلیون انسان درایران از اینترنت پر سرعت دو اپراتور دوم و اول استفاده می کردند. وجود رایتل بر خلاف اصل وجودی آن مسبب عقب افتادگی ، کاهش توسعه اجنماعی ، جلوگیری از پیشرفت تکنولوژی و سد راه ارتباط مدرن مردم ایران است.
feedback
سلام ، اگر رایتل نبود همراه اول هیچگاه به یاد نسل 3 نم افتاد ، چه رسد به ارئه آن و با همان حلزون خود حرکت می کرد. درسته رایتل آنتن دهی خوبی نداره ولی در کل برای مقایسه باید با وایمکس بررسی شود که خیلی بهتر است. چون من با مودم سیم کارت استفاده میکنم .
محمد
feedback
وقتی من از سرعت همراه اول برای شما نوشتم نه دچار توهم شدم و نه از همراه اول سود می برم شما خودت دچار توهم شدی من الان هم با اینترنت همراه اول وصل هستم سرعت دانلود من با idm تا 28 کیلو بایت در ثانیه می رسد ولی رایتل بدرد نمی خورد هم تعرفه گران دارد و اصلا شبکه پایدار ندارد سرعت رایتل یک مگا بیت در بهترین حالت 650 کیلو بیت بیشتر نیست --حالا شما خودت را به روانشناس نشان بده.
Mori
feedback
Iran, Islamic Republic of
بیخودی طرفداری همراه اول رو نکنید
اگر ایرانسل نمیومد شما الان سیم کارت رو 1 میلیون میخریدید از همین همراه اول....
اگر رایتل نمیومد همین همراه اول به فکر 3g نمی افتاد.....
و....
و....
و....
از اینترنتمونم چیزی نگم سنگین ترم!
محمد
feedback
سیم کارتی که فقط در شهر آنتن بدهد و اگر لازم شد بیرون شهر برویم آنتن ندهد اصلا بدرد نمی خورد -من طرفدار هیچ شرکتی نیستم -طرفدار واقعیت هستم سیم کارت همراه اول در تمام کشور پوشش دارد -سیم کارت ایرانسل هم در بعضی جاده های بیرون شهر پوشش خوبی دارد-اما رایتل هیچ پوششی ندارد در شهر هم به سختی آنتن میدهد و اینترنت رایتل زیاد قطع و وصل می شود و سرعت رایتل در ظهر به نصف می رسدو باطری خیلی زیاد مصرف می کند.
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
رایتل شرکت خوبی است ولی انحصار ارایه سرویس 3G برای آن شرکت محترم باید برداشته شود
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ