۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۴ ساعت ۱۱:۴۰

بالا رفتن قیمت گاز و بنزین موجب رونق خريدهای اینترنتی شده است

گرچه با تدابیر صورت گرفته قیمت نفت از میران اوج آن در تابستان کمی کاهش یافته است, اما همچنان در بسیاری از کشور ها نرخ یک گالن بنزین در عدد ثابت 3 دلار مانده است. به نظر می رسد با ذخیره سازی اندک فراورده های سوختی در فصل تابستان قیمت بنزین و گاز در فصل پاییز و زمستان نیز همچنان بالا بماند. شامول نیویچ مدیر اجرایی فروشگاه اینترنتی جواهرات Ice.com می گوید : " علیرغم نگرانی های گسترده درباره افزایش قیمت بنزین و رکود احتمالی فروش کریسمس, ما مطمئن هستیم که با افزایش حجم فروش را خواهیم داشت. " او در ادامه می گوید : " من پیش بینی می کنم, در تعطیلات زمستانی فروش فزوشگاه نسبت به سال 2004, 40 درصد افزایش خواهد یافت. زیرا امسال ما در مورد تمامی خرید های مشتریان هزینه ارسال محصول (Shipping) را حذف کرده ایم. پیشتر فقط های خرید های بالاتر از 150 دلار فروشگاه Ice.com مشمول حذف تعرفه Shipping می شد. سیاست جدید فروشگاه جلب مشتریانی است که قبلا به سایت سر می زدند, چرخی در آن می زدند, ام خریدی نمی کردند. سیاست مشتری محور ما قطعا اعتماد طیف وسیع تری از بازدید کنندگان سایت ما را برای خرید جلب خواهد کرد. " کارشناسان می گویند بسیاری از مصرف کنندگان برای پرهیز از پرداخت هزینه حمل و نقل رو به خرید اینترنتی آورده اند. بر طبق گزارش موسسه Shopzilla, 40 درصد از خریداران اینترنتی در نظرسنجی این موسسه گفته اند که به خاطر صرفه جویی در قیمت بنرین و گاز حجم خرید های آنلاین خود را افزایش داده اند. موسسه تحقیقاتی eMarketer پیش بینی کرده است که در سه ماهه پایانی سال, حجم خرید های آنلاین شاهد افزایش 22 درصدی خواهد بود و به 26 میلیارد دلار در سال جاری خواهد رسید. این رقم 24 درصد بیشتر از سه ماهه پایانی سال 2004 است. گفتنی است حجم مبادلات آنلاین سال 2004, 21.5 میلیارد دلار بوده است. البته اتحادیه ملی خرده فروشان بر این باور است که رقم حقیقی افزایش حجم مبادلات آنلاین فقط 5 درصد است. پروقسور دونا هافمن, از اعضای هیئت علمی دانشگاه واندر بیلت می گوید : " این اختلاف نظر ها در مود میزان افزایش خرید های آنلاین چندان تعجب برانگیز هم نیست. اما تنها چیزی که همه در آن مورد هم عقیده هستند این است که بالا بودن قیمت گاز و بنزین عامل بسیاری مهمی در افزایش گرایش مردم به سوی فروشگاه های آنلاین بوده است. البته این مسئله لزوما درصدی بیشتری از مردم به سوی خرید آنلاین نمی کشاند اما موجب ورد مردم ه این عرصه در بیشتر اوقات می شود. میزان آشنایی کاربران اینترنت با فناوری RSS تقریبا پایین است. 12 از درصد از کاربران می دانند که RSS چیست و تنها 4 درصد از آن با دانستن این فناوری از آن در هنگام کار با اینترنت استفاده می کنند.
کد مطلب: 2911
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ