۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰

عکس روز ناسا؛ شهاب‌سنگی که به کهکشان برخورد نکرد

ایتنا - این تصویر کمیاب به ما یادآوری می‌کند که چقدر دیدن رویدادهای همزمان کیهانی می‌تواند جذاب و آموزنده باشد و اینکه تصاویری از این دست می‌توانند به ما کمک کنند درک بهتری از مقیاس‌های زمانی و فضایی در جهان اطرافمان داشته باشیم.
عکس روز ناسا؛ شهاب‌سنگی که به کهکشان برخورد نکرد
هرگز خطری کهکشان راه شیری را تهدید نکرده است. اولاً، کهکشان مثلث (M33) که در تصویر دیده می‌شود، بسیار بزرگتر از دانه سنگریزه‌ای کوچک در رأس شهاب‌سنگ است.
 
ثانیاً، این کهکشان بسیار دوردست است – کافی است ۳ میلیون سال نوری را با عددی نزدیک به ۰٫۰۰۰۳ ثانیه نوری مقایسه کنید! با این حال، مسیر شهاب‌سنگ به صورت زاویه‌ای از پایین کهکشان عبور کرد.
 
همچنین، باد در بالای جوّ زمین، قطار مولکولی تبخیری شهاب‌سنگ را به صورت زاویه‌ای از کهکشان دور کرد. با این همه، عکاس نجومی بسیار خوش‌شانس بود که توانست هم یک شهاب‌سنگ و هم یک کهکشان را در یک عکس ثبت کند. در ادامه، دو تصویر دیگر از M33 نیز اضافه شدند تا رنگ‌های کهکشان مارپیچی را به نمایش بگذارند. در نهایت، با اینکه شهاب‌سنگ در یک ثانیه ناپدید شد، اما کهکشان میلیاردها سال دوام خواهد داشت.

 

این تصویر کمیاب به ما یادآوری می‌کند که چقدر دیدن رویدادهای همزمان کیهانی می‌تواند جذاب و آموزنده باشد و اینکه تصاویری از این دست می‌توانند به ما کمک کنند درک بهتری از مقیاس‌های زمانی و فضایی در جهان اطرافمان داشته باشیم.
کد مطلب: 80047
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام