۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۰
عکس روز ناسا

دنباله‌دار اولبرس بر فراز قلعه کونیتیسه

ایتنا - تصویر برگزیده امروز ناسا ترکیبی از نماهای پی‌در‌پی ردیابی‌شده این دنباله‌دار و آسمان است. همچنین نمای ثابتی از مناظر پیش‌زمینه نیز ثبت شده است.
دنباله‌دار اولبرس بر فراز قلعه کونیتیسه
دنباله‌دار 13P/اولبرس که هر ۷۰ سال یک‌بار به بخش داخلی منظومه شمسی سر می‌زند، در روز ۳۰ ژوئن به نزدیک‌ترین فاصله خود از خورشید رسید. این دنباله‌دار که از نوع هالی است، اکنون در مسیر بازگشت به ابر اورت دوردست می‌باشد و در آسمان شب‌های تابستانی شمالی بر فراز قلعه تاریخی کونیتیسه در جمهوری چک مشاهده شده است.

تصویر برگزیده امروز ناسا ترکیبی از نماهای پی‌در‌پی ردیابی‌شده این دنباله‌دار و آسمان است. همچنین نمای ثابتی از مناظر پیش‌زمینه نیز ثبت شده است.

 

دنباله‌دار اولبرس حدود ۱۶ دقیقه نوری از قلعه فاصله دارد و در مقابل ستارگان کم‌نور پس‌زمینه زیر صورت فلکی دب اکبر دیده می‌شود. این قلعه که بر فراز تپه‌ای قرار دارد به قرن پانزدهم میلادی بازمی‌گردد و این دنباله‌دار توسط هاینریش اولبرس در سال ۱۸۱۵ کشف شد.

دنباله‌دار اولبرس درست پس از غروب خورشید در آسمان شمال غربی دیده می‌شود و در حال حاضر مناظری جذاب برای تماشاگران آسمان با تلسکوپ و دوربین دوچشمی ارائه می‌دهد. دنباله‌دار 13P/اولبرس در سال ۲۰۹۴ بار دیگر به نزدیک‌ترین فاصله از خورشید خواهد رسید.
کد مطلب: 80264
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام