۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۶

عکس روز ناسا: کهکشان آندرومدا (M31)

حدود ۵ میلیارد سال دیگر، ممکن است کهکشان آندرومدا قابل مشاهده‌تر گردد؛ زیرا پیش‌بینی می‌شود که قبل از ادغام یا عبور از کهکشان راه شیری ما، تمام آسمان شب را در بر بگیرد. این ادغام می‌تواند یک رویداد فوق‌العاده در تاریخ کیهان باشد و منجر به شکل‌گیری کهکشانی جدید شود.
عکس روز ناسا: کهکشان آندرومدا (M31)
دورترین شی‌ای که به راحتی با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است، کهکشان آندرومدا یا M31 می‌باشد. این کهکشان عظیم، با فاصله حدود دو و نیم میلیون سال نوری از زمین، یکی از بزرگ‌ترین کهکشان‌های مارپیچی است و طول آن بیش از ۲۰۰,۰۰۰ سال نوری می‌باشد.

با این حال، وقتی به آسمان نگاه می‌کنید، این کهکشان فقط به صورت یک ابر کم‌نور و مبهم در صورت فلکی آندرومدا دیده می‌شود.
 
تصویر زیبایی که از این کهکشان گرفته شده، شامل هسته زرد روشن، نوارهای گرد و غبار تیره و بازوهای مارپیچی وسیع است که با خوشه‌های ستاره‌ای آبی و سحابی‌های قرمز پر شده‌اند. این تصویر نتیجه ترکیب داده‌های تلسکوپ فضایی هابل و تصاویر گرفته‌شده از زمین با تلسکوپ‌های سوبارو و مایال است.
 
 

گفتنی است در حدود ۵ میلیارد سال دیگر، ممکن است کهکشان آندرومدا قابل مشاهده‌تر گردد؛ زیرا پیش‌بینی می‌شود که قبل از ادغام یا عبور از کهکشان راه شیری ما، تمام آسمان شب را در بر بگیرد. این ادغام می‌تواند یک رویداد فوق‌العاده در تاریخ کیهان باشد و منجر به شکل‌گیری کهکشانی جدید شود.
 
کهکشان آندرومدا همچنین به عنوان یک هدف محبوب برای نجوم‌دوستان شناخته می‌شود.

مشاهده آن نه تنها به ما کمک می‌کند تا زیبایی کیهان را درک کنیم، بلکه اطلاعات مهمی درباره تکامل کهکشان‌ها و نحوه شکل‌گیری آن‌ها نیز ارائه می‌دهد.

با استفاده از تلسکوپ‌های خانگی یا حتی با چشم غیرمسلح در شب‌های صاف، می‌توانیم این شگفتی کیهانی را ببینیم و به عظمت آن پی ببریم.
کد مطلب: 80773
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام