۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۲۰

فروش سالیانه 19 هزار دستگاه امنیتی توسط آستارو

Andre Scheffknecht مدیر فروش آستارو، می‌گوید: « این ویژگی قاعدتأ باعث متن‌باز بودن این محصولات می‌شود. آستارو دومین شرکتی است که در دنیا به بنیاد متن‌باز یا Open Source بیشترین کمک مالی را می‌کند.» Andre مدیر فروش این کمپانی از وجود 50 نماینده توزیع و 4000 نماینده فروش در سطح دنیا خبر داد و قوی‌ترین بازار محصولات خود را در منطقه اروپا و به ویژه اروپای مرکزی که شامل اتریش، آلمان و سوئیس است معرفی کرد. او می‌گوید: «سالیانه 19000 دستگاه توسط آستارو به فروش می‌رسد که به نسبت تقریبی 20 به 80 نرم‌افزار به سخت‌افزارهای آستارو می‌توان گفت چهار هزار License نرم‌افزار امنیتی نیز سالیانه از سوی مصرف‌کنندگان خریداری می‌شود.» همچنین Aziz Amer مدیر منطقه خاورمیانه آستارو نیز که در نمایشگاه الکامپ 87 حضور داشت، جایگاه شرکت مطبوع خود را در منطقه بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: «آستارو از لحافظ فروش به شرکت‌ها و موسسات بزرگ در منطقه توانسته رتبه اول را کسب کند و از لحاظ فروش کل بین پنچ مارک برتر محصولات امنیتی مطرح است.» وي دلیل اینکه در بین 5 مارک نتوانسته اول باشد را، استفاده شرکت‌ها از مارک‌های معروف امنیتی دانست، چرا که این مارک‌ها تمام تجهیزات شبکه اعم از محصولات امنیتی شبکه را یکجا تولید و عرضه می‌کنند و شرکت‌های خواهان این محصولات نیز ترجیح می‌دهند که در رابطه با ادوات شبکه با یک برند طرف باشند که این نگرش اشتباه است، زیرا کمپانی‌هایی همچون آستارو و دیگر کمپانی‌هایی که انحصاری و به صورت تخصصی بر روی یک زمینه مشخصی فعالیت می‌کنند بسیار توانمندتر و مورد اعتمادتر می‌توانند باشند. او برای بالا بردن جایگاه برند خود در بین پنچ برند اول از برنامه‌های آتی کمپانی خود خبر داد و گفت: «ما در حال حاضر سعی بر این داریم تا با آموزش و پشتیبانی نمایندگان محلی که در منطقه داریم و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی، مشتریان بالقوه محصولات امنیتی را قانع می‌سازیم که استفاده از یک برند برای برآورده کردن تمام نیازهای شبکه، روش مناسبی نیست.» Aziz که به بازار ایران توجه ویژه‌ای دارد، در مورد آن گفت: «بسیاری از موسسات و مراکز مهم همچون بعضی از وزارتخانه‌ها از محصولات آستارو استفاده می‌کنند.» در همین راستا فرخ خویلو مدیرعامل شبکه گستر نماینده رسمی آستارو در ایران، بازار محصولات امنیتی را بسیار رقابتی دانست و عنوان کرد به غیر از مارک‌های مشهوری که همه فروشندگان بر روی آنها کار می‌کنند، تنها کمپانی که ممکن است برای خود رقیب رسمی بدانیم، سایبرم است، که در حال حاضر از سه کانال موازی وارد و عرضه می‌شود.» Aziz معتقد است آستارو با ارائه دستگاه‌های تخصصی جداگانه می‌تواند بازارهای جدیدی را که در گذشته در دست مارک‌های نام آشنای آمریکایی بوده، بدست آورد، چرا که آنها همچنان به تولید دستگاه‌های یکپارچه یا UTM می‌پردازند و این یک برگ برنده برای این کمپانی است. او می‌گوید: «با توجه به تعهد و برنامه‌ای که شرکت آستارو آلمان به منطقه خاورمیانه دارد، امید به رشد این مارک در منطقه بالا می‌رود. به عنوان مثال تهیه غرفه‌ای بزرگ در نمایشگاه جیتکس امسال که یکی از بزرگ‌ترین غرفه‌ها در بین کمپانی‌های امنیتی بوده گواه بر توجه ویژه این کمپانی به بازار خاورمیانه است.» عزیز در همین راستا خبر از تاسیس دفتر مستقیم آستارو در امارت داد. همچنین Michael Frings مدیر فنی آستارو به تغییر جایگاه دستگاه‌های امنیتی در اذهان بازار مصرف اشاره کرد و درخصوص رشد محصولات کمپانی خود دربین دیگر مارک‌ها گفت: «با توجه به اینکه تنها 5 سال از ورود دستگاه‌های امنیتی به بازار این نوع ابزارها می‌گذرد، اما طی این مدت کم آستارو بیشترین رشد را نسبت به دیگر مارک‌ها داشته و در بین موسسات کوچک و سایز متوسط جایگاه مناسبی را پیدا کرده است، چرا که صرفه‌جویی در هزینه، صرفه‌جویی در استفاده از افراد متخصص و صرفه‌جویی در آموزشی و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های پشتیبانی را برای این موسسات به همراه دارد.» او می‌گوید: «وجود دستگاه‌های چند منظوره لزوماً به منزله ساده‌تر شدن عملیات‌ها نیست، زیرا در بعضی موارد جمع‌آوری و یکپارچه شدن چندین ویژگی، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، دقیقأ همین جا است که قابلیت‌ها و امکانات آستارو نمود پیدا می‌کند که چگونه این پیچیدگی‌ها و تداخل امکانات امنیتی را از سر راه مصرف‌کننده بر می‌دارد و کاربری را برای مصرف‌کنندگان ساده می‌سازد.» Michael می‌افزاید: «کامل بودن و یکپارچه بودن آستارو، ویژگی انحصاری محصولات این کمپانی محسوب می‌شود. چرا که کاربر با تهیه یک دستگاه آستارو به تمام امکانات امنیتی به صورت یکجا دسترسی می‌یابد.» Andre مدیر فروش این کمپانی که خود در غرفه شبکه گستر در نمایشگاه الکامپ امسال حضور داشت، از نمایشگاه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی یاد کرد و در ارتباط با حضور خود در الکامپ گفت: «برای ما نمایشگاه با نمایشگاه تفاوتی ندارد و در تمام نمایشگاه‌های تخصصی معتبر، با تمام توان حضور خواهیم داشت.» او با اشاره به اینکه حجم جمعیت بازدیدکننده در این دوره از نمایشگاه الکامپ او را متعجب کرده است، گفت: «برای ما مهم‌تر از حضور، معرفی محصولاتمان است و همچنین به منظور حمایت و پشتیبانی از نمایندگان محلی در نمایشگاه‌ها، در هر کجا که در شأن ما باشد حاضر خواهیم شد.» او می‌افزاید: «یکی از مسائل مهمی که برای هر کمپانی وجود دارد استمرار و پشتکار است و ما با انتخاب نماینده در کشورهای مختلف و حمایت از آنها این استمرار را نشان داده‌ایم.» در مورد آستارو همیشه داستان تشکیل شرکت‌های بزرگ و نام آشنای کامپیوتری امروز که در گذشته بر اساس یک دوستی و یا یک اتفاق به عنوان یک شرکت کوچک محلی تاسیس شده‌اند، شنیدنی و جالب توجه بوده است. روند رو به رشد اینگونه شرکت‌ها تبدیل به یک الگو برای بسیاری از فعالان و جوانان این صنعت شده است. به عنوان نمونه از اين شرکت‌ها می‌توان از گوگل و یا مایکروسافت یاد کرد. یکی از این شرکت‌ها که در آلمان و توسط سه دانشجو تاسیس شده بود، آستارو است. این سه دانشجو که علاقه‌مند به زبان برنامه‌نویسی Linux بودند درسال 2000 میلادی به فکر تاسیس شرکتی افتادند که فعالیت اصلی آن تولید نرم‌افزارهای امنیتی بر پایه لینوکس بود و با همین روند، کار خود را تاکنون ادامه داده و دست به تولید ابزارهای امنیتی Astaro زدند. اگرچه در سال 2004 پس از نیازسنجی بازار مصرف محصولات امنیتی، بر روی تولید سخت‌افزار امنیتی سوئیچ کرند، اما کماکان دست از ارائه نرم‌افزارهای خود نکشیدند. تنها نام محصولات خود را به دلیل شباهت زیاد به لینوکس از Astaro Security Linux به Astaro Security Gateway تغییر دادند.
کد مطلب: 11668
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام