دكتر علي اصغر كيا مديرگروه ارتباطات دانشگاه علامه در گفتوگو با ايسنا، با بيان اين كه نحوه تبليغات در صدا و سيما با توجه به سياستهاي مورد نظر ميباشد، افزود: بنابراين در تبليغاتي كه صدا و سيما بر عهده ميگيرد بعضي از ISPها يا برنامههاي تبليغاتي را جزو اولويتهاي خود در نظر ميگيرند كه اين موضوع به آييننامه تبليغاتي صداوسيما مربوط ميشود.
وي با بيان اينكه تلويزيون اگر رسانهها يا ISPها را متناسب با سياست خود بداند آن را معرفي ميكند، اظهار داشت: اين سياستها ميتواند بر اساس اهداف آموزشي، سياسي و يا موارد ديگر باشد.
كيا، با تاكيد بر اينكه تبليغ براي ISPها در صداوسيما بايد آزاد باشد ولي معمولا در جامعه بايدها اجرا نميشود، گفت: به عنوان مثال روزنامه جام جم و يا ماهنامهي سروش چون از نظر مالي و سياستگذاري به صداوسيما وابسته هستند و در حقيقت ميتوان گفت، كه اين نشريات اهداف و سياستهاي صداوسيما را به صورت مكتوب اجرا ميكنند، بنابراين طبيعي است كه صدا و سيما نيز به جنبهي تبليغاتي آنها بيشتر اهميت ميدهد.
وي، ايجاد انحصار را از مضرات اين نوع تبليغات عنوان كرد.
مدير گروه ارتباطات دانشگاه علامه گفت: تبليغات يكسان و هماهنگ ISPها در واقع جانبهنگري را كاهش ميدهد چون در غير اين صورت هر كس بر اساس سليقهي خود رفتار ميكند و در اين صورت تبليغات ميتواند براي عدهاي يك ثبات اقتصادي به وجود آورد و از طرف ديگر مشكلاتي براي ديگران داشته باشد.