۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۳۳

ارائه خدمات الكترونيكي دولتي تا سال 90

عليرضا اسماعيلي در گفت‌وگو با ايرنا، گفت: طرح خدمات الکترونيک که اجراي آن از سال 86 آغاز شده 22 وزارتخانه و سازمان دولتي را مکلف کرده که هر کدام پنج خدمت اصلي خود را الکترونيکي کنند. وي افزود: فهرست 89 خدمت اصلي که توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي دولتي ارايه مي‌شود در سال گذشته به تصويب هيئت‌دولت رسيد و به وزارتخانه‌ها ابلاغ شد، تا به مرحله اجرا برسد. اسماعيلي با اشاره به اينکه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اجراي طرح خدمات الکترونيک را پيگيري مي‌کند، گفت: مهمترين خدمات اجرا شده در قالب طرح خدمات الکترونيکي، بليت الکترونيکي است که در حوزه وزارت راه و ترابري اجرا شده است. وي سپس به تشريح ساير موارد خدمات الکترونيکي پرداخت و گفت: در وزارت علوم نيز طرح ثبت‌نام الکترونيکي کنکور به نتيجه رسيده و در وزارت ارتباطات و بانک مرکزي نيز پرداخت قبوض به صورت الکترونيکي اجرا مي‌شود. اسماعيلي، ارايه فهرست هتل‌ها و آدرس و راهنماي گردشگران را از ديگر اقدامات انجام شده در جهت اجراي طرح خدمات الکترونيکي عنوان کرد و افزود: اگرچه در برخي شاخص‌ها از اهداف برنامه چهارم توسعه در زمينه توسعه دولت الکترونيک عقب هستيم ولي اقدامات خوبي نيز صورت گرفته است. رئيس گروه توسعه فناوري اطلاعات گفت: براي توسعه دولت الکترونيک، زيرساخت‌هاي لازم ايجاد شده و در زمينه زيرساخت‌ها مشکلي نداريم، ولي براي ارايه خدمات الکترونيکي، فرآيندهاي کاري بايد مهندسي دوباره شود و دستگاه‌ها پورتال‌هاي خود را طراحي کنند. اسماعيلي افزود: همه دستگاه‌ها آمادگي استفاده از زيرساخت‌هاي ايجاد شده در وزارت ارتباطات را ندارند، ولي دستگاه‌ها نيز توانسته‌اند از امکانات ايجاد شده استفاده کنند مانند سيستم بانکي که توانسته در زمينه بانکداري الکترونيکي پيشرفت خوبي داشته باشد.
کد مطلب: 12707
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ