در اين جلسه با حضور تني چند از نمايندگان نشريات تخصصي بازي و خبرگزاريها، ابتدا رضايي، مدير پروژه بازي رایانهای ميرمهنا به تشريح روند توليد بازي پرداخت. به گفته مرتضی رضایی، بازی میرمهنا قرار است پس از حدود 18 ماه تلاش شبانه روزي گروه سازنده آن، تابستان امسال در بازار عرضه شود.
بازی میرمهنا یک بازی اول شخص ایرانی است که داستان آن در دوره کریمخان زند رخ ميدهد. اين بازي به روايت بخشي از روزهاي پاياني زندگي ميرمهنا، يك مبارز جنوبي که به مبارزه با استعمار آن زمان کمپانی هند شرقی (هلند و انگلیس) در جزایر جنوبی ایران و خصوصا جزیره خارک می پرداخته است، ميپردازد.
داستان بازی در دورهای که کشورهايی همچون هلند و انگلیس با اتحاد یکدیگر کمپانی هند شرقی را تاسیس کرده و برای کسب منافع سودجویانه خود و همچنین سلطه و استعمار بیشتر به بهانه تجارت متوسل به سلاح حای گرم و نیروهای نظامی به سمت خلیج فارس و شمال افریقا حرکت کردند، اتفاق ميافتد.
در این زمان بيگانگان با تسخیر و گرفتن بخشی از جزایر ایران و با چپاول و تجارتی ناعادلانه، زندگی را بر مردم این خطه تنگ نموده بودند. میرمهنا فرزند میرناصر والی جزایر جنوبی ایران بود كه از این ظلم به تنگ آمد و در ابتدا با اندک یاران خود نهضت جنوب را شکل دادند که هدف آنها کوتاه کردن دست استعمار گران و رهای از فقر و ظلمی که مردم ایران با ان گریبانگیر بودند.
رضایی که سابقه فعالیت در ساخت بازی عصر پهلوانان 1 را نيز دارد، در مورد اين بازی جديد ایرانی گفت: در این بازی رایانهای بازیکن در نقش یک جوان جنوبی که برای نجات خواهرش حنانه با متجاوزان به وطن مبارزه میکند ایفای نقش میکند و با یاران میرمهنا همسو و همراه میشود و پا به این مبارزات دلیرانه میگذارد.
به گفته رضایی از دیگر مشخصههای این بازی ایرانی استفاده از موسیقی کاملا سنتی با گرایشهای محلی منطقه که به جذابیت و حس ایرانی بازی افزوده است. فضاسازی متنوع و بومی منطقه طراحی شخصیتهای با گرافیک نزدیک به واقعیت بر اساس داستان و زمان بازی از دیگر مشخصههای بازی ميرمهنا است.
در ادامه جلسه، آقاجاني، مدير فني بازي، اظهار داشت: ازجمله ویژگیهای بازی رایانهای میرمهنا، پیادهسازی تکنیکهای جدید گرافیکی نزدیک به استانداردهای بازیسازی روز دنیا میباشد. همچنین برای سازگاری بهتر با شرایط رایانههای بازیکن، تستها و روشهای معتبر جهت برطرف کردن معایب و بهبود سرعت ضمن تثبیت کیفیت تکنیکها، بکار گرفته شده است.
هوش مصنوعی بازی تقریبا از استانداردهای روز پیروی کرده و در پیادهسازی آن سعی شده که از بازیهای مشابه خارجی در همین ژانر الگو برداری شود. از جمله ویژگیهای خاص آن میتوان به شناسایی خودکار نقاط پوششی، ردیابی هوشمندانه دشمنان، جستوجوی سریعترین روش مبارزه برای مقلوب نمودن دشمن، سازگاری با صحنههای کارگردانی شده و شرایط محیطی خاص اشاره كرد.
بازي ميرمهنا از جدیدترین روشهای ضبط حرکات (موشن کپچر) استفاده نموده است که به طبیعیتر شدن حرکات و صحنههای بازی افزوده است. در ادامه شجاعي، مدير هنري پروژه نيز درباره تلاشهايي كه براي جنبههاي بصري بازي شده توضيحاتي داد و ضمن تشريح زحمات همكاران خود در اين زمينه، از تحقيقات دامنه داري كه در مرحله پيش توليد بازي صورت گرفت، سخن گفت.
وي افزود: استقبال از بازیهای ایرانی در چند سال گذشته نشان داده خانوادهها مایلند تا فرزندانشان از بازيهای بومی متناسب با فرهنگ و قهرمانان ایرانی استفاده کنند. مدیران پروژه میرمهنا یکی از دلایل سرمایهگذاری در این پروژه را توجه به همین نکته عنوان کردند. گفتنی است به گفته سازندگان، بازي ميرمهنا در تيرماه سال جاري در بازار عرضه خواهد شد.