بنا به گزارش دنياي اقتصاد، پهنای باند اینترنت در نقاط مختلف کشور دچار اختلالات فراوانی شد که گفته میشود مشکل یکی از دروازههای بینالمللی بوده است. در همین حال گفته میشود میزان ریزش بستهها در ساعات اوج اختلال بین 19 تا 80 درصد در نوسان بوده و مشکلاتی را برای هر سه پیمانکار تلفن اینترنتی کشور نیز ایجاد کرده است.
در همین حال با گذشت زمان از شدت اختلالات کاسته شد و میزان ریزش بستهها (Packet Loss) به 10 تا 25 درصد کاهش یافت. در نهایت این اختلالات که به صورت تصادفی و نامعین در نقاط مختلف کشور منتهی به مسیرهای گوناگون اینترنتی بروز کرده بود و تا حوالی ساعت 3 بامداد نیز تداوم داشت، نهایتا مرتفع شد.
باوجود اختلالات ایجاد شده در شبکه اینترنتی کشور و شکایت کاربران، اما روابط عمومی شرکت زیرساخت در خبری مدعی شد که هیچگونه اختلالی در مسیرهای اینترنت بینالملل وجود ندارد، حسن کریمی، مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا این شرکت با اعلام این مطلب افزود: اختلالات ارتباطی که معمولا مشتریان برخی از شرکتها با آن روبهرو هستند، مربوط به فروش پهنای باند توسط برخی شرکتها به میزانی بیش از پهنای باند خریداری شده از شرکت ارتباطات زیرساخت است.
این در حالی است که تمام شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت در هنگام تماس کاربران خود وجود مشکلات اینترنت را غیر فنی اعلام کرده و مدعی شده بودند که از روز گذشته اینترنت کشور به صورت کامل اختلال پیدا کرده است.
همچنین شایعه شده است که بیش از 10 STM1های کشور قطع شدهاند، البته هنوز صحت و سقم این مسئله مشخص نشده است، ولی نکته مهم این است که کاربر با اختلال مواجه است و شرکت زیرساخت مدعی سلامت کامل شبکه است.