ثبتنام اینترنتی برای اولین بار، استقبال بینظیر شرکتهای ایرانی، حضور شرکتهای خارجی، برپایی سالن مستقل دولت الکترونیکی، ثبتنام الکترونیکی بازدیدکنندگان و تبلیغ در نمایشگاه جیتکس و شبکه جهانی یورو نیوز از ویژگیهای نمایشگاه الکامپ امسال بشمار میرود.
محمد ثروتی، مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ در گفتوگو با ستادخبری با اشاره به گزارش فعالیتهای انجام شده گفت: امسال برای اولین بار در تاریخ نمایشگاهی کشور بخش عمدهای از مراحل جانمایی، ثبت نام و پرداخت وجه غرفهها به صورت الکترونیکی و آنلاین صورت گرفت این امر با توجه به اینکه برای اولین بار انجام میشد، مورد استقبال خوب شرکتها قرار گرفت و شاهد آن بودیم که در کمتر از نیم ساعت، اکثر فضای نمایشگاه و تا 2 ساعت بعدی تمام فضای نمایشگاهی واگذار شد.
وی افزود: این رکورد چشمگیری در صنعت نمایشگاه داری بشمار میرود و مورد توجه شرکت سهامی نمایشگاه و سایر مجریان نمایشگاهی قرار گرفته است. ضمن اینکه هدف، ایجاد فرصتهای برابر برای ثبت نام بود که به آن دست یافتیم و اگر اشکالات اندکی وجود داشت، تلاش شد که در ادامه فرآیند ثبت نام اصلاح شود.
ثروتی با بیان اینکه ثبت نام نمایشگاه الکامپ شانزدهم با استقبال خارج از انتظار و فوقالعاده زیاد شرکتهای انفورماتیکی ایرانی مواجه شد، گفت: از ابتدا هم انتظار چنین استقبالی میرفت اما اینکه شرکتها در این اندازه و تعداد حضور یابند، بینظیر بود.
مدیر اجرایی نمایشگاه ادامه داد: تاکنون بیش از 21 هزار متر فضای مفید نمایشگاهی در قالب 14سالن واگذار شده و بیش از 400 شرکت در نمایشگاه ثبت نام کردند. لازم به ذکر است که سازمان از ابتدا تقاضای بیش از 30000 متر فضای مفید را مطرح نمود که به دلیل نزدیک بودن نمایشگاه تلکام و محدودیت فضا در شرکت سهامی نمایشگاه، این امکان در اختیار ما قرار نگرفت. البته ما علاقهمند بودیم که تعداد بیشتری از شرکتها در نمایشگاه حضور داشته باشند.
وی حضور شرکتهای بزرگ، خوشنام، شهرستانی و جدید در حوزه ICT را از ویژگیهای شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال برشمرد و اظهار داشت: شرکتهایی در این نمایشگاه حضور دارند که در چند سال گذشته حضور نداشتند.
همچنین با درخواست شرکتهایی مواجه شدیم که تقاضای اختصاص غرفه بزرگتری نسبت به سال گذشته داشتند. شرکتهایی از شهرستانهای مختلف نیز در نمایشگاه حضور دارند و از تعدادی از کشورهای خارجی هم شرکتهایی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی و یا ثبت نام کردند.
ثروتی با ابراز تاسف از عدم حضور برخی شرکتها گفت: در این نمایشگاه شاهد حضور تعدادی از شرکتهایی که به دلیل مشکلات اقتصادی کشور ، تعدیل نیرو و یا تحریمهای شرکتهای اصلی خارجی به ویژه کره و ژاپن مواجه بودند، نخواهیم بود و متاسفیم که فرصت حضور در بزرگترین رویداد ICT ایران را از دست دادند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه الکامپ امسال یکی از نمایشگاههایی است که غرفهسازی در آن نسبت به سایر نمایشگاههای تخصصی بیشتر است، پیشبینی کرد که بیش از 75 درصد غرفههای نمایشگاهی به صورت خودساز انجام شود. همچنین از انتخاب غرفههای برتر و تقدیر از آنها به نحو مناسب خبر داد.
ثروتی اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگیهای نمایشگاه الکامپ امسال برپایی سالن دولت الکترونیکی به طور مستقل پس از 6 سال است. خوشبختانه غرفه دولت الکترونیکی امسال با هماهنگی مدیریت توسعه منابع انسانی رییس جمهور و مدیریت و اجرای شورای عالی اطلاع رسانی برگزار خواهد شد.
سالن دولت الکترونیکی هم با استقبال بیش از دو برابر فضای موجود سالن مواجه بوده و در این سالن تمرکز بر ارایه خدمات الکترونیکی انجام شده و یا در حال انجام به شهروندان است. همچنین تلاش خواهیم کرد خدمات ارزشمندی به مخاطبین در این نمایشگاه ارایه شود.
وی در خصوص تبلیغ نمایشگاه الکامپ گفت: از امروز نمایشگاه جیتکس دوبی آغاز شده است و نمایشگاه الکامپ در این نمایشگاه توسط ابزارهای تبلیغاتی، مکتوب و مذاکرات حضوری معرفی خواهد شد.
همچنین در هفتههای گذشته نمایشگاه الکامپ در شبکه جهانی یورونیوز تبلیغ شده است. ثروتی تاریخ برگزاری نمایشگاه را 17 تا 20 آبان ماه و به مدت 4 روز اعلام نمود و گفت: به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر برای شرکتها در امر غرفهسازی و با محدودیتهایی که از جانب شرکت سهامی نمایشگاه مواجهیم، نمایشگاه در همان 4 روز مصوب برگزارخواهد شد.
لذا نمایشگاه الکامپ از تاریخ 17 تا 20 آبان ماه از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. وی در ادامه با اشاره به ثبت نام بازدیدکنندگان افزود: در نمایشگاه امسال تمام بازدیدکنندگان ثبت نام الکترونیکی خواهند شد و ورود و خروج آنها در سالنهای نمایشگاه نیز ثبت خواهد گردید.
ثروتی در پایان گفت: نمایشگاه الکامپ 89 با ابداعات و نوآوریهایی که داشته است به دلیل اینکه توسط سازمان نظام صنفی رایانهای کشور برگزار میشود و با توجه به استقبال فوقالعاده چشمگیری که از سوی شرکتهای ICT ایرانی انجام شده و توجه ویژهای که دولتیها به آن داشتهاند، نمایشگاهی متفاوت با سالهای گذشته خواهد بود و فرصت بسیار مناسبی برای معرفی شرکتهای ایرانی و نقطه عطفی در توسعه بازار و تحریک تقاضا در سختافزار، نرمافزار و فعالیتهای جانبی و پشتیبانی خواهد بود.