شرکت Salesforce.com براي مشتريان تجاري خود خدمات و سرويسهاي ويژهاي را مبتني بر شبکههاي اجتماعي عرضه ميکند، اما کارشناسان بر پايه بررسيهاي جديد خود اعلام کردهاند که اين خدمات کافي نيستند و بيش از اين بايد عرضه شوند.
به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، شرکت Salesforce به دنبال افزايش همکاريهاي خود با شبکههاي اجتماعي مانند فيسبوک، توئيتر و ...، اوايل ماه جاري ميلادي سرويس جديدي را با نام Service Cloud ۳ را عرضه کرد و توضيح داد که اين سرويس مبتني بر شبکههاي اجتماعي و با هدف افزايش قابليتهاي مديران و کارمندان در سازمانها ساخته شده است.
"آلکس دايون" مدير مرکز ارتباط با مشتري شرکت Salesforce.com در اين خصوص گفت: «ما به طور مرتب با مشتريان خود در ارتباط هستيم و نيازهاي آنهاي آنها را بررسي ميکنيم. ما به تمام مشتريان خود مشاوره ميدهيم و همواره نيازهاي آنها را جويا ميشويم. بر اساس نياز کاربران و ابزارهاي موجود براي پاسخگويي به اين نيازها، ما به اين نتيجه رسيدهايم که مهمترين تصميم استراتژيک براي موفقيت سازمانها استفاده از نسل نوين خدمات مبتني بر وب، تحت شبکههاي اجتماعي است. اگر از ما سوال شود که اين ابزارها را براي چه دوره زماني بايد استفاده کنيم، من در پاسخ خواهم گفت که اين ابزارها هميشه بايد مورد استفاده قرار گيرند».
شبکههاي اجتماعي معمولا توسط بخش بازاريابي در سازمانها مورد استفاده قرار ميگيرند. اما ارائهدهندگان خدمات و ابزارهاي سازماني اين روزها در تلاشند تا گسترده کاربردهاي شبکههاي اجتماعي و ابزارهاي وابسته به آنها را افزايش دهند تا اين قبيل سرويسها در بخشهاي مختلف يک سازمان استفاده شوند.
سرويس Service Cloud ۳ که هماکنون توسط شرکت Salesforce.com ارايه شده است، به صورت مستقيم با شبکههاي اجتماعي فيسبوک و توئيتر در ارتباط است و علاوه بر قابليتهاي سازماني امکان ارتباط اينترنتي کارمندان يک سازمان با سازمانهاي ديگر را نيز فراهم ميآورد.