ايتنا - بنا بر اعلام این وب سایت به طور متوسط هر فردی بر روی کره زمین ۱۴۰ ویدئو از این وب سایت را تماشا کرده است.
وب سایت یوتیوب اعلام کرده است ویدئوهایش در سال ۲۰۱۱ یک تریلیون بار دیده شده است. به اين ترتيب بنا بر اعلام این وب سایت به طور متوسط هر فردی بر روی کره زمین ۱۴۰ ویدئو از این وب سایت را تماشا کرده است.
به گزارش ایتنا از همكاران سيستم یوتیوب که هم اکنون فهرست پربییندهترین ویدئوهای خود را منتشر کرده، ادعا کرده است در هر دقیقه حدود ۴۸ ساعت ویدئو بر روی این وب سابت آپلود می شود. این وب سایت در چند سال اول فقط به عنوان پایگاهی برای اشتراک ویدئوهای کاربران مشهور بود. اما حالا برنامهها و فیلمهای اکثر شبکههای تلویزیونی بر روی یوتیوب پخش میشود که انتظار میرود از این راه بینندگان بیشتری جذب آن شوند.
بینندگان بیشتر هم به معنای کسب درآمد بیشتر از راه تبلیغات است.
یکی دیگر از ابتکارات یوتیوب این است که فهرست ۱۰ آگهی تبلیغاتی پربیننده خود را نیز منتشر کرده است.
یوتیوب که وب سایت اشتراک ویدئویی گوگل است، در سال جاری ۳.۵ درصد از درآمد تبلیغاتی این غول جستوجوگر را تامین کرده است. گفته میشود این وب سایت اشتراک ویدئویی، ماهیانه ۸۰۰ میلیون بازدیدکننده دارد که از این نظر پا به پای فیسبوک حرکت میکند.
در این وب سایت ماهیانه ۲۵ میلیارد عبارت جستوجو می شود که این مقدار دوباره جستوجوهای یاهو و ۱۰ برابر جستوجوهایی است که در فیس بوک صورت می گیرد.
پیشبینی میشود درآمد این وب سایت در سال ۲۰۱۱ از مرز ۱.۳ میلیارد دلار فراتر رود و در سال ۲۰۱۲ با ۶۰ درصد افزایش به رقم ۲ میلیارد دلار برسد.