گوگل با خرید شرکت وایلدفایر حضور خود در بازار شبکههای اجتماعی را تقویت میکند
ایتنا- حوزه فعالیت وایلدفایر در زمینه بازاریابی در شبکههای اجتماعی است و مشتریانی همچون شرکتهای سونی و آمازون از نرمافزارهای این شرکت استفاده میکنند.
شرکت گوگل که چندی است میکوشد حضور خود در بازار شبکههای اجتماعی را گسترش دهد، شرکت نوپای وایلدفایر را خریده است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت reuters، گوگل ۲۵۰ میلیون دلار از سرمایه خود را صرف خرید شرکت وایلدفایر کرده است.
وایلدفایر یک شرکت تازه تاسیس است که نرمافزارهایی در حوزه بازاریابی در شبکههای اجتماعی طراحی و عرضه میکند.
کاربران به کمک نرم افزارهای این شرکت میتوانند برند و حضور خود در شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر، لینکدین و پین استریت و چندین شبکه دیگر را را مدیریت کنند.
هماکنون شرکتهای مطرحی مثل سونی و آمازون مشتری نرمافزارها و راهکارهای بازاریابی وایلدفایر هستند.
در ماههای گذشته شرکتهای مطرح دنیای آیتی بخش زیادی از سرمایه خود را صرف خرید شرکتهای عرضه کننده راهکارهای بازاریابی اجتماعی کردهاند.
چندی پیش شرکت سیلزفورس با خرید شرکت بودی مدیا به قیمت ۷۰۰ میلیون دلار خبرساز شد.
شرکت اوراکل هم تاکنون چندین شرکت فعال در راس این بازار را خریده است که اینولور، ویرچو و کالتیو اینتلکت از جمله این شرکتها هستند. شرکت گوگل نیز مدتی پیش شرکت میبو را که در این زمینه فعالیت میکرد به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خرید.
شرکت وایلدفایر نیز که به تازگی به مالکیت گوگل درآمده است، در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر را در استخدام خود دارد.
وایلدفایر در حال حاضر راهکارهای بازاریابی اجتماعی خود را برای بیش از ۱۶۰۰۰ شرکت تجاری عرضه میکند که در این میان نام ۵۰ برند مطرح جهان نیز به چشم میخورد.
گوگل قصد دارد از شرکت وایلدفایر را بخش خدمات تبلیغاتی آنلاین خود که دابل کلیک نام دارد، استفاده کند.