آی بی ام جایگاه خود در مربع جادویی گارتنر را ارتقا داد
ایتنا- IBM توانست لقب پیشرو در بازار خدمات مدیریت ارتباط با مشتری را به دست آورد.
شرکت آی بی ام موفق شده است در مربع جادویی گارتنر عنوان یکی از پیشروان بازار خدمات مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را به دست آورد.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت marketwatch، شرکت آی بی ام اعلام کرده است موفق شده است عنوان پیشرو بازار خدمات مدیریت ارتباط با مشتری را از سوی گارتنر به دست آورد.
شرکت گارتنر دارای یک ابزار تحلیلی منحصر به فرد با نام مربع جادویی است که از طریق آن بازارها و صنایع مختلف را تحلیل و روندهای آتی حاکم بر آنها را پیشبینی میکند.
در این مربع، عرضهکنندگان و فعالان هر بازار بر مبنای اهداف آتی و تواناییهای خود برای تحقق این اهداف به چهار گروه مختلف تقسیم میشوند: پیشروها، رقابت جویان، رؤیابینها و ریزنقشها.
پیشروها به شرکتها و کسب و کارهایی گفته میشود که بینش و برنامه کاملتری برای آینده دارند و توانمندی زیادی نیز برای تحقق آن دارند. رقابت جویان نیز همانند پیشروها هستند با این تفاوت که برنامه و بینش مشخصی برای آینده ندارند.
تفاوت رؤیابینها با پیشروها نیز در این است که برنامه و بینش خوبی در مورد آینده دارند اما فاقد توانایی لازم برای تحقق آن هستند. ریزنقشها نیز شرکتهایی هستند که نه برنامه و بینش مشخصی دارند و نه توانایی لازم برای تحقق برنامههای آتی خود.
پاول پاپاس یکی از مدیران ارشد آی بی ام در این زمینه گفته است: تجربه مشتری یکی از مهمترین لنزهایی است که سازمانها از طریق آن میتوانند به جستجوی مزایای رقابتی بپردازند و به رشدی قوی دست یابند.
از نظر ما، کسب این جایگاه در مربع جادویی گارتنر به منزله تایید تمرکز راهبردی و تبحر عمیقمان در کمک به کسب و کارهایی است که میخواهند نحوه ارزشافزایی برای مشتریان، شرکا و تامینکنندگان خود در جهان دیجیتال و دائمالتغییر را اصلاح کنند.
بر اساس این گزارش، محصولات و راهکارهای شرکت آی بی ام به کسب و کارهای مشتری این شرکت کمک میکند رویکردهای جدیدی برای جلب مشارکت مشتریان خود طراحی و اجرا کنند و به کمک آنها بتوانند فناوریهای بازرگانی، دادههای کلان، تحلیلگرها، فناوریهای پردازش ابری و ابزارهای اجتماعی و همراه را با یکدیگر یکپارچهتر کنند.