مردم اروپا و به ویژه اهالی انگلیس، به رایانههای پوشیدنی علاقه زیادی نشان میدهند.
بازار رو به رشد این نوع رایانهها در انگلیس، حاکی از استقبال روزافزون مردم این کشور است.
از جمله گجتهای پوشیدنی میتوان به دستبندهای هوشمند(SmartBand) و ساعتهای هوشمند(Smart watch) اشاره کرد.
بنا به آمار منتشر شده از شرکت کیدبلیوپی کامتک (KWP ComTech) در حال حاضر در انگلیس، کاربران دستبندهای ورزشی هوشمند، دو برابر کاربران ساعتهای هوشمند است.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از technologist.ps، پس از بازیهای المپیک سال گذشته لندن، استفاده از دستبندهای هوشمند رواج بیشتری یافته است.
تعداد کاربران این نوع ساعتهای مچی حدود ۴۲۰ هزار نفر برآورد شده که این رقم ۱ درصد کل جمعیت انگلیس را تشکیل میدهد.
تعداد کاربران انواع دستبندهای هوشمند تناسب اندام نیز به نزدیک به یک میلیون نفر یعنی ۱.۸ درصد کل جمعیت انگلیس رسیده است.
بررسیهای تفصیلی نشان میدهد ۷۲ درصد این عده را مردان تشکیل میدهد.
ضمناَ ۵۶ درصد این گروه از کاربران، کمتر از ۳۵ سال سن دارند و ۳۴ درصد آنها در لندن زندگی میکنند.
بر اساس این گزارش، رقابت برای بازاریابی و فروش ساعتهای هوشمند بسیار شدید است و در این زمینه شرکتهای مختلفی فعالیت دارند.
سامسونگ صدرنشین این بازار پرهیاهو است.
تعداد کاربران ساعتهای هوشمند این شرکت به ۱۳۶ هزار نفر یعنی ۳۲ کل کاربران این ابزارهای الکترونیکی میرسد.
سونی و پبل (Pebble) به ترتیب با داشتن ۸۹ هزار و ۷۷ هزار کاربر، جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادهاند.
گفتنی است شرکت پبل، ساعت هوشمند خود را در سال ۲۰۱۳ تولید و برای فروش عرضه کرده است.
ساعت هوشمند نوعی ساعت مچی است که علاوه بر کارکرد معمولی ساعتها یعنی نشان دادن زمان و تاریخ، به سیستم عامل مجهز بوده و میتواند انواع اپلیکیشنها و برنامهها را اجرا نماید.
برخورداری از موقعیتیاب جیپیاس، تلفن همراه، بازیهای رایانهای و امکان کار با اینترنت و حتی خرید از فروشگاههای اینترنتی، از جمله قابلیتهای عمومی ساعتهای هوشمند محسوب میشود.