کاهش عرضه تبلت برای اولین بار از زمان تولید این محصول
ایتنا- برای اولین بار استقبال از آیپد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ کاهش یافت.
بعد از عرضه آیپد در سال ۲۰۱۰ میزان فروش این نوع رایانههای لوحی به طور مرتب در حال افزایش بوده، اما برای اولین بار استقبال از آنها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ کاهش یافت.
به گزارش ایتنا از فارس، بخش عمده این بازار در کنترل دو شرکت اپل و سامسونگ است که میزان فروش هر دوی آنها کاهش نشان میدهد.
به عنوان مثال میزان فروش آیپد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ به ۲۱.۴ میلیون واحد کاهش یافت که به معنای کاهش ۱۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.
البته فروش تبلت تنها بخش کوچکی از درآمد اپل را به خود اختصاص میدهد.
بررسیهای مؤسسه آی.دی.سی نشان میدهد که سامسونگ هم افول مشابهی را تجربه کرده و میزان عرضه تبلتهای آن با کاهش ۱۸.۴ درصدی از ۱۳.۵ میلیون واحد به ۱۱ میلیون واحد کاهش یافته است.
ایسوس هم با کاهش ۲۵ درصدی تنها ۳ میلیون واحد تبلت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ به فروش رسانده است.
در این میان بازنده اصلی آمازون بوده که سقوط ۷۰ درصدی را تجربه کرده و از عرضه ۵.۸ میلیون واحد تبلت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ به عرضه تنها ۱.۷ میلیون واحد تبلت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ رسیده است.
در این میان رتبه پنجم متعلق به لنووو است که بر خلاف سایر رقبا رشدی ۹.۱ درصدی را تجربه کرده است.
علیرغم این کاهش که برای کلیه شرکتها به طور متوسط ۳.۲ درصد بوده، فروش کلی تبلت در سال ۲۰۱۴ رشدی ۴.۴ درصدی داشته است.