رشد فروش تبلتهای جداشدنی بهرغم کاهش فروش تبلتهای سنتی
ایتنا- رقابت سرفیسپرو ۴ مجهز به ویندوز ۱۰ با آیپد پرو اپل باعث عصبانیت مدیران اپل شد.
تا چند سال قبل، نوتبوکها فضای کار موبایل(قابلحمل) را برای کاربران به خود اختصاص داد بودند.
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، نوتبوکها اغلب مبتنی بر ویندوز تمامکارهایی که کاربر لازم به انجام داشت را بر عهده داشتند و با عمر باطری قابلقبول درآن زمان، در دسترس و محبوب بودند.
اما با ورود آیپد اپل در سال ۲۰۰۹ بهتدریج تبلتها کارهای مختلفی که نوتبوکها انجام میدادند را بر عهده گرفتند و با ورود سامسونگ و گوگل و ... دنیای تبلتها اوج گرفت.
سپس روند دیگری توسط اپل با ساخت مکبوکایر و بعداً توسط گوگل با ساخت کرومبوک شکل گرفت و بازار تبلت دوباره دگرگون شد تا اینکه مایکروسافت باعرضه سرفیس این دنیا را بازتعریف کرد.
سپس تبلتهای جداشدنی رونق گرفت (تبلتهای مجهز به کیبورد که از بدنه اصلی تبلت جدا میشوند) و همزمان فروش تبلتهای سنتی رو به کاهش گذارد.
اخیراً موسسه تحقیقاتی IDC نوشته است که روند کاهش فروش تبلتهای سنتی اوج گرفته و کاربران و سازندگان همزمان بهسوی تبلتهای جداشدنی اشتیاق نشان دادهاند و امسال در سال ۲۰۱۵ فروش تبلت سنتی کاهشیافته و همزمان نیز تبلتهای جداشدنی (مثل سرفیس و آیپد پرو) افزایشیافته است.
البته با سرفیسپرو ۴ مجهز به ویندوز ۱۰ ، آیپد پرو اپل وارد چالش جدیدی شده است و کارشناسان معتقدند سرفیس پرو توانسته است بهخوبی جلوی آیپد پرو بایستد و این عامل باعث عصبانیت مدیران اپل شده است.
آیا با توسعه تبلتهای جداشدنی (پیکسل سی گوگل، سرفیس پرو۴ و آیپد پرو)شاهد عرضه نوع جدیدی از نوتبوک در جهان خواهیم بود؟