سیاستهای حمایتی از کسب وکارهای نوپا در فضای مجازی تدوین شد
ایتنا- سیاستهای حمایتی از فعالیت کسب و کارهای نوپا در مرکز ملی فضای مجازی، تدوین شد.
به گزارش ایتنا از مهر، شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور سیاستهای حمایت از کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) و فرصتهای این شرکتها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
در راستای اقتصاد مقاومتی در حوزه فضای مجازی و حمایت از کسب و کارهای نوپا در جلسه شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان دستگاههای عضو شورای عالی فضای مجازی، چگونگی فعالیت شرکتهای دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه از سوي معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور، مطالبي در خصوص روند ايجاد و شكل گيري اين تشكلها، هدف از گسترش آن در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارائه شد.
در ادامه نکاتی درخصوص هدف از شكل گيري اينگونه از فعالیتها و تأثيرات اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و امنيتي اين کسب وکارها در ایران را با بر شمردن نمونههای موفق آن ترسیم کرد.
در ادامه اعضای جلسه دیدگاههای خود را درخصوص فرصتها و تهدیدات این فعالیتها بیان داشته و تاکید کردند: در فازنخست که گام حمایتی است اصلاح قوانین و مقررات حوزه کارآفرینی، اشتغال، تربیت کارآفرینان جدید از طریق آموزشهای تخصصی و در گام دوم شناسایی نیازهای بازار داخلی و پیشتیبانی و راه اندازی این شرکتها باید انجام شود.
همچنین در توصیههای سیاستی مواردی همچون توسعه کارآفرینی، صادرات محصولات و خدمات کسب و کارهای نوآورانه و نوپای حوزه فضای مجازی، تدوین قوانین حمایتی از کسب و کار شرکتهای نوپا، ایجاد حمایت از مراکز خدمات مشاورهای و توسعه شرکتهای دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفت.
کسب و کارهای نوپا یا همان استارت آپها سازمانهائي موقتی هستند که با هدف یافتن تحقق پذيري یک مدل کسب و کار و يا تکرار پذیر بودن آن به وجود آمدهاند و معمولاً سير تحولات آن از تولید ایده تا نتیجه مطلوب بین ۶ تا ۷ سال به طول میانجامد.