بعد از آن كه كاربر از طريق موتور جستجو تبليغكننده خاصي را پيدا كرد ، از طريق سرويس مذكور با او ارتباط صوتي برقرار ميكند.
تبليغكنندگاني كه در اين طرح شركت دارند يك علامت تلفن در كنار تبليغات متني آنها ظاهر ميشود.
با كليك بر روي علامت فوق ، فضايي براي وارد كردن شماره تلفن ظاهر ميشود كه كاربر ميتواند براي گوگل ارسال كند. گوگل با شماره وارد شده تماس ميگيرد و مشتري را به تبليغ كننده وصل ميكنند.
گفتني است ؛ سرويس تماس مذكور براي مصرفكننده رايگان بوده و گوگل به ازاي تماسها از شركتها هزينه ميگيرد.