نظرسنجی جدید ایتنا: در باره جستوجوگرهای ایرانی چه نظری دارید؟
ایتنا از شما دعوت میکند که با اعلام نظر خود، در این نظرسنجی شرکت کنید و بر اعتبار نتایج آن بیفزایید.
موضوع بومی کردن نرمافزارهای رایج و دیگر نیازهای کاربران در فضای وب، مسئلهای است که سالها در فضای آی.تی کشورمان مطرح بوده است.
در چند روز گذشته، اخبار مربوط به راهاندازی چند موتور جستوجوی ایرانی منتشر شد که برخی، نام "جستوجوگر ملی" را نیز به همراه داشتند.
در این زمینه، در رسانهها شاهد بحثها و گفتگوهایی بودیم که در موافقت و مخالفت این نوع پروژهها مطرح میشد. اکنون ایتنا در تازهترین نظرسنجی خود، از کاربران خواسته که نظر خویش را در این خصوص اعلام کنند.
"شما در مورد موتورهای جستوجوی ایرانی چه نظری دارید؟"
ایتنا از شما دعوت میکند که با اعلام نظر خود، در این نظرسنجی شرکت کنید و بر اعتبار نتایج آن بیفزایید.
صرف نظر از این موضوع که به نظر من ابداع دوباره چرخ حساب میشه، معمولا محصولات ایرانی بعد از مدتی از چرخه خارج میشن و دست مصرف کننده رو تو پوست گردو میندازن. چون توی ایران از تولید کننده حمایت نمیشه و حمایتها همه اش جنبه تبلیغاتی داره و بعد از پایان تاریخ مصرف از رده خارج میشن.
جواب شما اینه:
هدف از ساخت جست و جو گر به دست آوردن اطلاعات از جمعیت ایران هستش، یعنی قراره به این سوال که "مردم در اینترنت به دنبال چه هستند" به راحت ترین راه پاسخ داده بشه
علاوه بر این جستجوگر داخلی ترافیک خارجی رو هم کمتر می کنه (فکر کنید کلللللی سرچ گوگلی که همش داره اتفاق میفته تعدادش خیلی کمتر بشه) و مردمو به سمت سایتهای ایرانی می کشونه
پول دور ریختنه. این موتور جستجوی یوز رو در نظر بگیرید، نتایج جستجوش جهت داره و به عقاید سیاسی عده ای نزدیکه، بی طرف نیست. و بعد فقط در بین سایت هایی که مسدود نیستند جستجو میکنه در حالی که میلیون ها سایت به صورت فله ای و اشتباها و یا از شدت تنگ نظری فیلتر شده اند و حقشون فیلتر نبوده. مسئل سرعت و دقت پایین و امکانات اندک و غیره به کنار.
علت بی کیفیت بودن محصولات آی تی در ایران، ضعف مدیران و دانش مدیریت و بازاریابی در آنهاست..... یک عده جوان تحصیلکرده و متخصص علوم رایانه جمع میشوند و خودشان میسازند و خودشان طراحی میکنند و خودشان تبلیغ میکنند و خودشان پشتیبانی میکنند و خلاصه خودشان همه کار میکنند و نتیجه اش قطعا شکست است.... هرکاریمتخصص میخواهد..... برنامه نویس با طراح گرافیک با مدیر بازاریابی با مدیر پروژه نباید یک نفر باشند..... ضعف کار گروهی در ایران( در کنار مشکلات مالی و مدیریتی) باعث عقب ماندگی ما و حرام کردن وقت و پول میشود.....
به قول یکی از اساتید، ما در ایران اول تولید میکنیم و بعد دنبال مشتری میگردیم اما در خارج، اول مشتری را پیدامیکنند و سپس برای نیاز او اقدام به طراحی و تولید میکنند
چرا باید این همه خرج این طرح ها بکنن??????