کارخانههای خودروسازی به اشتراکگذاری اطلاعات با گوگل و اپل را محدود کردند
ایتنا- به دلیل نگرانی کاربران از حریم شخصی شرکتهای سازنده خودروهای هوشمند دچار محدودیتهایی شدند.
نگرانی در مورد حریم شخصی مردم و احتمال اعتراض آنان؛ شرکتهای خودروسازی را وادار به اعمال محدودیتهایی در این زمینه کرد.
به گزارش ایتنا از فارس، تعدادی از این شرکتها اعلام کردهاند اطلاعاتی را که در مورد نحوه استفاده کاربران از ابزار فناوری نصب شده در خودروها وجود دارد، تنها به طور محدود با گوگل و اپل به اشتراک میگذارند.
از جمله شرکتهایی که دیگر قصد ندارند به گستردگی گذشته دادههای مشتریانشان را تحویل مؤسسات فناوری بدهند میتوان به فورد، جنرال موتورز، فولکس واگن و ... اشاره کرد که میگویند جلوی دسترسی اپل و گوگل به دادههایی که توسط رایانههای خودروها جمعآوری میشوند را میگیرند.
اپل و گوگل با تحلیل و بررسی این دادهها اطلاعات ارزشمندی را در مورد عادات کاربری افراد به دست آورده و از آنها برای بهینهسازی خدمات و کسب درآمد بیشتر بهره میگیرند.
آنها سیستمهای رایانهای طراحی شده خود را به گونهای طراحی کردهاند که به راحتی قابل اتصال به تلفن همراه است و از این طریق نیز نسبت به جمعآوری اطلاعات خصوصی افراد اقدام میکنند.
از جمله این سیستمها میتوان به CarPlay اپل و Android Auto گوگل اشاره کرد.
کارشناسان میگویند دغدغه اصلی شرکتهای خودروساز کنترل انحصاری دادههای کاربران برای کسب درآمد از آنهاست و در واقع آنها نمیخواهند با اعطای بی دردسر این اطلاعات به گوگل و اپل خود را از میلیاردها دلار پول محروم کنند.
بررسیهای AlixPartners نشان میدهد درآمد این نوع تجهیزات از ۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.