ایتنا - روابط عمومی سرآمد، پیوسته برای بهبود و تعالی خود، تلاش و برنامه راهبردی سازمان را تدوین میکند، استقلال عمل دارد و با تعهد قدم در مسیر سرآمدی گذاشته است.
در چهارمین دوره آيين تقدير از سرآمدان روابط عمومي ايران، از ميان روابط عموميهاي برتر كشور، روابط عمومي همراه اول به عنوان روابط عمومي سرآمد معرفي و تنديس زرين دريافت كرد.
به گزارش ایتنا از اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، عصر روز چهارشنبه ۳۱ تيرماه در چهارمین دوره آيين تقدير از سرآمدان روابط عمومي ايران که با قرائت پیام خانم دکتر «آنیبل سانچز دی والتر» رییس انجمن بینالمللی روابط عمومی در مرکز همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد، از روابط عموميهاي برتر كشور با اهدا تنديس و نشان ويژه تقدير به عمل آمد. در اين همايش كه با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، پس از ارزيابي روابط عموميهاي برتر كشور بر اساس مدل تعالي EFQM، روابط عموميهاي سرآمد در سه سطح زرين (كسب حداقل ۷۰۰ امتياز)، سيمين (كسب امتیاز بین ۶۵۱ تا ۷۰۰) و بلورين (كسب امتیاز بین ۵۵۰ تا ۶۵۰) معرفي شدند. روابط عمومي همراه اول كه در ارزيابيهاي صورت گرفته ۷۴۵ امتياز كسب كرده بود، ضمن معرفي به عنوان روابط عمومي سرآمد، تنديس زرين و نشان تعالي پنج ستاره دريافت كرد.
در اين مراسم هوشمند سفيدي دبير چهارمین دوره آيين تقدير از سرآمدان روابط عمومي، طي سخناني با بیان اینکه بسیاری مسائل از طریق روابط عمومی حل میشود، گفت: روابط عمومی سرآمد، پیوسته برای بهبود و تعالی خود، تلاش و برنامه راهبردی سازمان را تدوین میکند، استقلال عمل دارد و با تعهد قدم در مسیر سرآمدی گذاشته است. وي افزود: روابط عمومی سرآمد یک روابط عمومی نخبه است که از لحاظ ساختار، جایگاه، منابع مادی و فیزیکی، فناوری و نیروی انسانی عملکرد برجستهای دارد. سفيدي هدف از برگزاري این همايش را رسيدن به يك استاندارد ملي براي فعاليت روابط عموميها عنوان کرد و گفت: ارزيابيهاي صورت گرفته براي معرفي روابط عموميهاي سرآمد، با ۸۰ شاخص در قالب ۹ شاخص كلي صورت گرفته است.
گفتني است مدل تعالي سازماني EFQM يك استاندارد اروپايي است كه به عنوان ابزاري قوي براي سنجش ميزان استقرار سيستمها در سازمانهاي مختلف بكار گرفته ميشود.
در ادامه دکتر محمد مهدی فرقانی، رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه به دلیل رسانهای شدن زندگی و جهان، روابط عمومیها امروزه با چالشهایی روبرو هستند که تا به حال نبودهاند گفت: روابط عمومی خوب محصول یک سازمان و مدیریت قوی است که بتواند سازمان را آگاه کند، به مدیر انگیزه دهد و با سازماندهی مجدد بخش ارتباطات بتواند با رسانهها تعامل سازنده داشته باشد.
ممنون