احتمال مقابله گوگل با برنامههای بلوکه کننده تبلیغات اپل
ایتنا- گوگل به هیچوجه از درآمد تبلیغاتی خود صرفنظر نخواهد کرد و به زودی شاهد نبرد گوگل و اپل خواهیم بود.
به دنبال تسهیل قابلیت بلوکه کردن تبلیغات در سیستمعامل جدید iOS9 اپل، برخی کارشناسان معتقدند گوگل احتمالا به این اقدام اپل واکنش تندی نشان خواهد داد.
به گزارش ایتنا از فارس، بیش از 90 درصد از درآمد گوگل ناشی از تبلیغاتی متنی و تبلیغات مبتنی بر جستجو است.
اپل هم از محل تبلیغات درآمدهایی دارد که البته به اندازه گوگل چشمگیر نیست. لذا بلوکه کردن تبلیغات در سیستمعامل همراه اپل ضربه بزرگی به گوگل محسوب میشود.
کارشناسان معتقدند احتمال زیادی دارد که گوگل بخش قابل توجهی از درآمدش را به طراحی و توسعه برنامهها و نرم افزارهایی اختصاص دهد که میتوانند با نرمافزارهای بلوکه کننده تبلیغات مقابله کنند.
گوگل همچنین میتواند نرمافزارهای رایگانی در اختیار مالکان وبسایتها بگذارد تا آنها بتوانند بازدیدکنندگانی را که از نرمافزارهای بلوکه کننده آگهی استفاده میکنند شناسایی و بلوکه کنند. با این کار بازدیدکنندگان مجبور میشوند استفاده از نرمافزارهای مذکور را کنار بگذارند.
باید توجه داشت که گوگل در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۷.۷۳ میلیارد دلار درآمد داشته که ۳.۹ میلیارد دلار آن سود خالص بوده و از این رقم ۱۶.۰۲ میلیارد دلار یا ۹۲.۷ درصد از محل تبلیغات به دست آمده است.
اما اپل در این مدت ۴۹.۶ میلیارد دلار از محل فروش محصولات خود به دست آورده و درآمد خالص آن برابر با ۱۰.۷ میلیارد دلار بوده است.
۸۴.۵ درصد از درآمد اپل از محل فروش دستگاهها و سختافزارهای مختلف بوده و در این میان آیفون ۶۳ درصد از کل درآمد این شرکت را به خود اختصاص داده، لذا اپل چندان توجهی به درآمد تبلیغاتی ندارد.