ایتنا- پینترست شبکه اجتماعی محبوبی برای به اشتراکگذاری تصویر است.
جستوجوی بصری / ویژوال جایگاه ویژهای در سایت پینترست به خود میگیرد.
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، سایت به اشتراکگذاری تصاویر باهدف توسعه تجارت، ابزار ویژه جستجوی بصری را طراحی کرده تا کاربر با زوم کردن روی شیء موردنظر، سنجاق کردن آن و جستجو برای یافتن اطلاعات و قیمت آن شیء شما را به فروشنده موردنظر میرساند.
درواقع دو برنامه Buyable pins و Shopping pins به کمک جستجوی بصری آمدهاند تا کاربر (همانطور که در تصویر میبینید) مثلاً روی چراغ زوم کرده و با سنجاق کردن/ پین کردن چراغ، مشخصات چراغ قابلفروش را به شما اعلام کرده و درنهایت شما را به فروشنده برای خرید وصل کند.
کمپانی پینترست در این رابطه با خردهفروشانی مانند Neiman Marcus یا Macy قرارداد همکاری بسته تا کاربر پس از جستجو بتواند کالای موردنظر خود را یافته و خریداری کند.
ایده بکار رفته در این طرح بسیار خلاقانه و جالب است و اینکه الگوریتم بکار رفته در برنامه پینترست که در دانشگاه برکلی کالیفرنیا توسعهیافته و از تکنیکهای یادگیری الکترونیکی اقتباس شده، بسیار جلوتر از بینگ و گوگل است.
این برنامه نهتنها تصاویر را پیدا میکند، بلکه با یافته تصاویر مشابه، اختیار عمل بیشتری به کاربر برای پین کردن میدهد.
از امروز این ویژگی روی اپلیکیشن پینترست کار میکند.
پینترست شبکه اجتماعی به اشتراکگذاری تصویر است تا کاربران تصاویر موردنظر را بهاصطلاح پین کرده (سنجاق زده) و برای دیگران repin کنند. مارس ۲۰۱۰ ایجادشده و بیش از ۵۰۰ نفر برای این کمپانی مستقر در سانفرانسیسکو کار میکنند.پینترست بر اساس آمار منتشرشده تا ماه اکتبر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است.