براي توسعه اينترنت پرسرعت، هزينههاي مخابراتي بايد كاهش يابد
بابك قاجار كارشناس اينترنت پرسرعت در گفتوگو با خبرگزاري شهر با بيان اين مطلب گفت: يكي از مشكلات شركتهاي PAP (ارائه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت) مربوط به بخش فني و هزينههايي است كه بايد به شركت مخابرات پرداخته شود.
وي اظهار داشت: اين هزينهها بابت پهناي باند،فضا و برق و موارد ديگري است كه سبب افزايش قيمت تمام شده سرويس براي شركتهاي PAP ميشود.
به گفته وي، از ديگر مشكلات و موانع توسعه خطوط اينترنت پرسرعت، قدرت كم خريد مردم است و اغلب مردم توانايي خريد اينترنت پرسرعت را ندارد.
وي ادامه داد: سال گذشته قرار بود تعرفههاي مخابراتي تعديل شود كه اين امر هنوز محقق نشده و مخابرات بايد پيگير اين قضيه باشد.
وي تأكيد كرد: خطوط اينترنت پرسرعت(ADSL) در بين مردم شناخته شده نيست و كار تبليغاتي و اطلاعرساني در اين زمينه كم انجام شده كه اين امر بايد توسط شركتهاي PAP و هم از طرف شركت مخابرات انجام شود.