۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵

تبدیل کردن پوست به نمایشگر

ایتنا- ساعت‌های هوشمند و سایر فناوری‌های پوشیدنی شاید در معنای واقعی کلمه چندان نتوانند هدف اولیه این محصولات را برآورده کنند زیرا اکثر آن‌ها به‌صورت یک شیئ جانبی مورداستفاده قرار می‌گیرند.
تبدیل کردن پوست به نمایشگر


ساعت‌های هوشمند و سایر فناوری‌های پوشیدنی شاید در معنای واقعی کلمه چندان نتوانند هدف اولیه این محصولات را برآورده کنند زیرا اکثر آن‌ها به‌صورت یک شیئ جانبی مورداستفاده قرار می‌گیرند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی slashgear، حال دانشمندان موفق به ثبت اختراع جدیدی شده‌اند که می‌تواند این ساختار را دستخوش تغییر نماید. این اختراع شامل یک لایه الکترونیکی بسیار نازک است که بر روی پوست انسان قرار می‌گیرد.

به کمک لایه یاد شده در حقیقت می‌توان یک مدار الکترونیکی را به‌صورت تقریبا نامرئی بر روی بدن قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان نمایشگرهای دیجیتالی را بر روی پوست قرار داده و عملا تصویر مورد نظر را به کمک آن به نمایش درآورد.

 

این لایه‌ها از جنس پی-ال‌ای‌دی بوده و ریشه‌ای زیستی دارند. ضخامت آنها تنها ۳ میکرومتر است و به همین دلیل نیز به‌راحتی می‌توان از آن بر روی پوست استفاده کرد.

البته این فناوری چندان کامل نیست و ایرادهایی نیز دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به این امر اشاره کرد که در حال حاضر این سیستم تنها از سه رنگ آبی، قرمز و سبز پشتیبانی می‌کند.

شایان‌ذکر است که این دستگاه می‌تواند در صنایع پزشکی به کار آمده و مواردی مانند قند خون یا تعداد ضربان قلب را بدون نیاز به دستگاه جانبی مستقیما بر روی پوست به نمایش دربیاورد.
 
کد مطلب: 42392
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام