ایتنا- هند دومین بازار پررونق تلفن همراه در جهان است و حضور قدرتمندانه در آن برای اپل اهمیت فوقالعادهای دارد.
اپل که در ماههای اخیر با کاهش رشد درآمد مواجه شده قصد دارد با حضور پررنگ در برخی کشورهای در حال توسعه شرایط خود را بهبود ببخشد.
به گزارش ایتنا از فارس، هدف اولیه اپل در این برنامه توسعه کشور چین بود و حالا این شرکت قصد دارد هند را به چین جدیدی برای خود مبدل کند. البته به نظر نمیرسد فرمول مورد استفاده اپل در چین در هند هم به همان شکل موفق باشد.
تیمکوک مدیرعامل اپل قصد دارد این هفته به هند سفر کند تا پیشنهادهای اپل برای بازگشایی تعدادی فروشگاه اپل و فروش گوشیهای دست دوم را در این کشور مطرح کند.
کوک قبلا بازار هند و چین را از جهات مختلف مشابه دانسته بود. زیرا هر دو کشور اقتصادهایی بزرگ و در حال توسعه دارند که رشد سریع آنها میتواند به نفع اپل تمام شود. مدیرعامل اپل ماه گذشته در این مورد گفته است: هند در نقطهای قرار دارد که چین هفت تا ده سال قبل در آن قرار داشت.
البته سطح درآمد مردم هند در مقایسه با چین به میزان چشمگیری پایینتر است و آنان به خرید گوشی از اپراتورهای تلفن همراه نیز عادت ندارند و لذا شرکتهای بزرگ مخابراتی نمیتوانند به رشد فروش گوشیهای ساخت اپل کمک کنند. بنابراین اپل باید به دنبال الگوهای بازاریابی دیگری در هند از جمله حضور گسترده در فروشگاههای زنجیرهای و محبوب باشد.
در برنامه سفر تیمکوک مدیرعامل اپل به هند دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر این کشور هم گنجانده شده وباید منتظر ماند و دید این دیدار چه دستاوردهایی برای اپل خواهد داشت.