ایتنا - Sony بهتازگی بر روی افزایش سودآوری کسبوکار باتریهای لیتیم-یون پلیمری برای تلفنهای هوشمند تمرکز کرده است.
شرکتهای Murata Manufacturing Co., Ltd. («Murata») و Sony Corporation («Sony») مشترکاً اعلام کردند برای مذاکره بر سر انتقال کسبوکار باتری گروه Sony به گروه Murata («انتقال») به تفاهم غیرالزامآوری رسیدهاند.
به گزارش رسیده به ایتنا هدف Murata و Sony پس از مذاکرات و بررسی دقیق جزئیات مفاد و شرایط انتقال، اجرای توافقنامهٔ قطعی الزامآور در نیمهٔ اکتبر ۲۰۱۶ و تکمیل انتقال تا پایان مارس ۲۰۱۷، منوط به تأیید نهادهای نظارتی، است.
اگرچه حوزهٔ این انتقال هنوز نهایی نشده است، دو طرف انتظار دارند که این انتقال شامل کسبوکار باتری تحت پوشش شرکت Sony Energy Devices Corporation در ژاپن که زیرمجموعهٔ Sony است؛ عملیات ساخت مربوط به باتریهای Sony در چین و سنگاپور و داراییها و کارکنان اختصاص دادهشده به کسبوکار باتری گروه Sony و مراکز تحقیق و توسعه در ژاپن و دیگر نقاط جهان، شود. انتظار نمیرود فعالیتهای تجاری مرتبط با فروش باتریهای USB با برند Sony به مصرفکنندگان، باتریهای آلکالاین، باتریهای دکمهای و سکهای و پروژکتورهای قابلحمل و همچنین برخی محصولات دیگر شامل این انتقال شود.
پیشینه و اهداف این انتقال به شرح زیر است: • Sony کسبوکار باتریاش را از سال ۱۹۷۵ آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱ نخستین باتری تجاری از نوع لیتیم-یون را به بازار عرضه کرد. از آن زمان تاکنون Sony به تولید و عرضهٔ تجاری محصولات گوناگون و پیشرفتهای در کسبوکار باتری و عمدتاً بهعنوان بخش اصلی محصولات الکترونیکی، ادامه داده است. Sony بهتازگی بر روی افزایش سودآوری کسبوکار باتریهای لیتیم-یون پلیمری برای تلفنهای هوشمند تمرکز کرده است. حوزهای که محیط رقابتی در آن به شدت در حال تغییر است. در عین حال این شرکت منابعش را به باتریهای لیتیم-یون استوانهای برای برای ابزارآلات برقی و دیگر کابردهای پرمصرف اختصاص داده است.
مزیتهای فنی: • Murata پیشتاز جهانی حوزههای اجزاء الکترونیکیست. این شرکت برای دستیابی به اهداف برنامهٔ میانمدت تا سال ۲۰۱۸ قصد دارد مزیتهای رقابتیاش را در بازار ارتباطات افزایش دهد و در عین حال در بازارهای هدفش یعنی صنایع خودرو، بهداشت و انرژی بهدنبال ایجاد مدلهای نوین کسبوکار و ارزش برای مشتریان است. با توجه به این شرایط، Murata به نقاط وقت فناوری و تحربیات بازارهای جهانی کسبوکار باتری Sony کشیده شده است. بهدنبال این انتقال، Murata قصد دارد کسبوکار باتری را بهعنوان بخشی اصلی از کسبوکار انرژیاش برای رشد و توسعهٔ بیشتر این بخش، قرار دهد.
• Murata و Sony از منظر هرکدام از مجموعه استراتژیهایشان و بهمنظور افزایش توان رقابت و حصول اطمینان از رشد پایدار کسبوکار باتری در عین درنظرگرفتن سرمایهگذاری برای دستیابی به توان رقابت و رشد پایدار، تشخیص دادهاند که ادامهٔ مذاکرات برای انتقال توانمندیهای فنی و تجربیات تجاریای که Sony در کسبوکار باتری اندوخته است به Murata و مدیریت این کسبوکار تحت پوشش گروه Murata، برای هر دوطرف سودمند است.