یک سوم پوشیدنیهای هوشمند بعد از خریداری کنار گذاشته میشوند
ایتنا - علت اصلی عدم استفاده از پوشیدنیهای هوشمند این بوده که کاربران آنها را مفید نمیدانستند، از آنها خسته شده بودند یا وسایل یاد شده شکسته شده و آسیب دیده بودند.
اگر چه تعداد کاربرانی که به خرید پوشیدنیهای هوشمند علاقه نشان میدهند کم نیست، اما بررسیهای موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان میدهد یک سوم این پوشیدنیها بعد از خریداری کنار گذاشته میشوند.
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از زد.دی.نت، تحقیقاتی که توسط گارتنر انجام شده حاکیست ۲۹ درصد از ساعتهای هوشمند و ۳۰ درصد از مچ بندهای ورزشی و حفظ تناسب اندام بعد از گذشت مدتی از خریداری آنها کنار گذاشته میشوند و دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرند.
در تحقیق یادشده بیش از ۹۵۰۰ نفر از مصرف کنندگان و کاربران این نوع ابزار و تجهیزات از استرالیا، انگلیس و آمریکا در حد فاصل ماههای ژوئن تا آگوست مورد پرسش قرار گرفتند و از آنها در مورد نگرششان به این نوع ابزار و وسایل پرسش شد.
همچنین تلاش شده تا رفتارهای آنان در زمان خرید ساعتهای هوشمند، مچ بندهای حفظ تناسب اندام و عینکهای واقعیت مجازی بررسی شود. علت اصلی عدم استفاده از این وسایل این بوده که کاربران آنها را مفید نمیدانستند، از آنها خسته شده بودند یا وسایل یاد شده شکسته شده و آسیب دیده بودند.
تحلیلگران گارتنر میگویند توقف استفاده از ابزار یادشده یک مشکل جدی برای صنعت تولید پوشیدنیهای هوشمند است و آینده صنعت مذکور را تهدید میکند. برای حل این مشکل باید کارآیی ابزار یاد شده افزایش یابد تا انگیزه بیشتری برای خرید و استفاده از آنها وجود داشته باشد.
گارتنر نرخ پذیرش و تمایل به استفاده از ساعتهای هوشمند را تنها ده درصد دانسته، اما میگوید این رقم در مورد مچبندهای حفظ تناسب اندام ۱۹ درصد و در مورد هدستها و عینکهای واقعیت مجازی تنها ۸ درصد است.
علاوه بر عدم تعریف کارآیی مناسب برای این ابزار و وسایل قیمت بالای آنها هم مانعی در برابر خریدشان محسوب میشود. بیشترین نرخ میزان استفاده از ساعتهای هوشمند با ۱۲ درصد مربوط به آمریکابوده و انگلیس و استرالیا با ۹ و ۷ درصد در رتبههای بعدی هستند.