فیسبوک به منتشر کنندگان ویدئو درآمد اختصاص میدهد
ایتنا- فیسبوک قصد نمایش تبلیغات در میان ویدئوهایش و تقسیم پول آن با انتشاردهندگان را دارد.
فیسبوک قصد نمایش تبلیغات بیشتر به افرادی را دارد که ویدئوهایش را تماشا میکنند، و همچنین در صدد است شروع به فراهم کردن پول برای افرادی نماید که آن ویدئوها را برای فیسبوک تهیه میکنند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ان ای تی، مطابق آنچه منابع صنعتی به تازگی بیان کردهاند، شبکههای اجتماعی قصد شروع آزمایشی یک الگوی جدید تبلیغاتی به شکل "میان برنامه" دارند که این شانس را به منتشرکنندگان ویدئو میدهد تا تبلیغات را در کلیپهای خود قرار دهند، البته به این شرط که کاربران حداقل ۲۰ ثانیه از ویدئوی آنها را تماشا نمایند.
از هماکنون فیسبوک آماده است تا تبلیغات را فروخته و درآمد آن را با منتشرکنندگان ویدئوها به اشتراک گذارد،و بدین ترتیب، ۵۵% همه فروش را به آنها خواهد داد. یوتیوب نیز همین شیوه را به کار گرفته است که بر تجارت تبلیغاتی ویدئویی آنلاین تسلط دارد.اگر آگهیهای جدید شروع شوند، منتشرکنندگان ویدئو میتوانند از موارد در حال اجر ا در فیسبوک درآمد کسب کنند.
گفتنی است شبکه فیسبوک به شدت شروع به نمایش ویدئوهایی به کاربرانش طی چند سال گذشته کرده است و در همین راستا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که کاربرانش روزانه ۱۰۰ میلیون ساعت ویدئو تماشا میکنند. اما برخلاف اغلب افراد دیگر در تجارت تبلیغات، تا به حال مارک زوکربرگ تبلیغات ویدئویی "پیشبرنامه" که قبل از شروع کلیپ اجرا میشوند را ممنوع کرده است. این بدان معناست که اغلب منتشرکنندگان مقدار کم یا هیچ درآمد تبلیغاتی از کلیپهایی که در فیسبوک نمایش میدهند، به دست نیاوردهاند.
سال گذشته، فیسبوک شروع به فراهم کردن امکان نرمافزاری ساخت ویدئوهای حمایتشده توسط تبلیغکنندگان کرد که به برخی ناشران این اجازه را میداد که آگهیهای مهمی ایجاد کنند. منابع میگویند که این تصمیم بعد از گلایههای مدیران بازفید به مدیران فیسبوک بود که آنها نمیتوانستند پول کافی از ویدئو فیسبوک بدست آوردند.
فیسبوک همچنین تجارب دیگری برای ایجاد فرصتهای تبلیغاتی برای ناشران را مورد آزمایش قرار داده است. در سال ۲۰۱۵ یک بخش ویدئویی جداگانه ایجاد کرد و به برخی ناشران اجازه داد تا درآمدشان از تبلیغات ویدئویی مستقل به اشتراک بگذارند. سال گذشته فیسبوک همچنین شروع به آزمایش تبلیغات میانبرنامه در ویدئوهای زندهاش کرد.
بدین ترتیب فیسبوک نیز قصد دارد با تمهیدات نرمافزاری، سهم خود را از بازار رو به تزاید پخش ویدئو افزایش دهد. البته تبلیغات جدید فیسبوک میتواند تنها یکبار زمانی که مشاهده کننده کلیپی را به مدت ۲۰ ثانیه مشاهده میکند، اجرا شود و آنها تنها میتوانند در ویدئوهایی نمایش داده شوند که حداقل ۹۰ ثانیه اجرا میشوند. به عبارت دیگر فیسبوک به منتشر کنندگان میگوید که به هدف کسب پول، آنها نیاز به ساخت کلیپهایی دارند که برای مدتی اجرا شوند و توجه کاربران را هر چه بیشتر به خود جلب کنند.