ایتنا – اکثر قریب به اتفاق کاربران، تمایلی به دیدن آگهیهای اینترنتی ندارند.
امروزه دهها میلیون آگهی اینترنتی در صفحات و سرویسهای مختلف وب وجود دارد.
هر چند اکثر قریب به اتفاق کاربران از دیدن این تبلیغات بیزارند ولی همین آگهیهای رنگارنگ بخش اعظم درآمد کمپانیهای مطرحی همچون فیسبوک را به خود اختصاص میدهد.
به گزارش ایتنا از رایورز، این شرکتها هر چند از نارضایتی کاربران نسبت به مشاهده این آگهیها مطلعاند، با این حال میکوشند به شیوههای مختلف و با گرفتن انواع بازخوردها، رویکرد تبلیغاتی خود را اصلاح کنند تا شاید افراد بیشتری به دیدن و احتمالاً تعامل با این آگهیها مجاب شوند.
اخیراً فیسبوک با بهروز کردن صفحه فید خبری (News Feed) خود، در کنار آگهیهای آن یک بخش سوال و جواب قرار داده است.
این بخش، کادری حاوی یک سوال و چند پاسخ آماده است.
فیسبوک در پایین این سوال که «چرا تمایلی به دیدن این (آگهی) ندارید؟»، پنج پاسخ ارائه کرده که «ارتباطی با من ندارد» و «این یک اسپم است» از آن جمله میباشد.
البته شاید برخی کاربران آگهی مزبور را «نامناسب» یا حتی «توهینآمیز» بدانند، که فیسبوک برای این عده نیز قسمت خاصی را پیشبینی نموده است.
اگر هم کاربری دلایل دیگری برای این کار داشته باشد، میتواند «Something else» را انتخاب کند.