۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۴

ترفندهای جدید فیس‌بوک برای مقابله با اخبار جعلی

ایتنا- فیس بوک، الگوریتم‌های خود را برای شناسایی و تشخیص محتوای ناقص و مشکل‌دار آموزش داد و این محتواها را در طبقۀ پست‌های پایین‌تر از پست‌های قانونی و مشروع رتبه بندی کرد.
ترفندهای جدید فیس‌بوک برای مقابله با اخبار جعلی


مدتی است که موضوع انتشار اخبار نادرست در فضای وب، به یکی از مطرح‌ترین موضوعات در بین کارشناسان تحلیلگر محتوای اینترنت بدل شده است.
از سوی دیگر با توجه به اینکه اخبار نادرست منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بزرگ مثل فیس‌بوک می‌تواند تأثیر زیادی در جامعه بگذارد، این شرکت به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست در فیس‌بوک بوده و لازم است که از راهکارهای درست و محکمی برای این منظور استفاده کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، هنوز هم این امر که خبرهای جعلی تا چه اندازه‌ در فضای جامعه تأثیرگذار است، مورد بحث و بررسی کارشناسان است و فیس‌بوک از طرف رسانه‌‌ها برای ایجاد راهکاری برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست در این شبکه اجتماعی، تحت فشار قرار دارد.


به همین علت فیس‌بوک دست به کار شده تا با الگوریتم‌های هوشمندی جلوی انتشار این‌گونه اخبار را بگیرد.

در چند ماه اخیر، فیس‌بوک این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا اخباری که به نظرشان مشکوک است را علامت‌گذاری کنند و این علامت‌ها توسط شخص ثالثی بررسی شود.
این شرکت همچنین قصد دارد که از الگوریتم نیوز فید (News Feed) خود استفاده کند تا محتوای درست و مشروع، از نادرست و جعلی تمیز داده شود.

فیس‌بوک در پستی اعلام کرد که کاربران، در شناخت محتواهای واقعی و بدون اشکال و نیز احساسی یا هرزنامه موفق عمل کردند. این شبکه اجتماعی سپس اعلام نمود از همین معیارهای کاربران خود استفاده خواهد کرد تا علاوه بر از بین بردن اخبار جعلی و نادرست، بتواند میزان مشاهده صفحاتی را که با ترفندهای مختلف، مردم را به لایک کردن و اشتراک گذاری مجبور می‌کنند، کاهش دهد.

فیس‌بوک برای اینکه به سیستم خود آموزش دهد که چگونه بتواند پست‌های جعلی را تشخیص دهد، مجموعه‌ای از این‌گونه صفحات و پست‌ها را به یک مدل کامپیوتری داد تا مدل بتواند پست‌های مورد بحث را شناسایی و انواع آنها را یاد بگیرد و در آینده نیز قابلیت شناسایی صفحات و پست‌های نادرست و جعلی را داشته باشد.

ترفندهای جدید، قابلیت از بین بردن و کاهش بازدید محتوای جعلی را با روش‌های مذکور دارد. الگوریتم‌های نیوز فید با بررسی محتواها و خبرهای مختلف، کیفیت پست‌ها را در مقابل دیدگان کاربران ارتقاء می‌دهد.

گفتنی است که به دنبال طرح این موضوع، شرکت‌های اینترنتی دیگر مانند گوگل هم درصدد مقابله با این آسیب برآمده‌اند.
 
کد مطلب: 47836
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ