ایتنا – اسنپچت برچسبهای مربوط به واقعیت افزوده را یک سال پیش عرضه کرد؛ اما امروز اینستاگرام از آن کپی کرده است.
تعداد کاربران "اینستاگرام استوریز" به مرز ۲ میلیون نفر رسیده و با وجود کپیکاری برچسبهای واقعیت افزوده، از نرمافزار اسنپچت هم پیشی گرفته است.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فورچون، اینستاگرام استوریز یعنی رقیب اسنپچت، روزانه ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و بدین ترتیب از آخرین آمار ۱۶۱ میلیونی اسنپچت هم فراتر رفته است.
گفتنی است اینستاگرام استوریز در ماه اوت گذشته راهاندازی شد و تعداد کل کاربران روزانه آن در ماه اکتبر به یکصد میلیون و در ماه ژانویه به یکصد و پنجاه میلیون نفر رسید و همچنان هم به رشد خود ادامه میدهد.
در این میان، اپلیکیشن اینستاگرام با سرعت هرچه بیشتر به کپیکاری ویژگیهای پیشرفته اسنپچت ادامه میدهد.
شایان ذکر است که درست سال گذشته بود که اسنپچت برچسبهای سه بعدی مربوط به واقعیت افزوده و همچنین متنهایی برای الحاق به اشیاء در ویدیوها را عرضه کرد.
این برچسبها و متنها، روی اشیاء باقی میمانند و به تناسب حرکت آنها، بزرگ یا کوچک میشوند.
امروز نیز اینستاگرام یک کپی از این ویژگی را با نام Pinning برای برچسبها و متن عرضه کرد.
گفتنی است اسنپچت این برچسبهای مربوط به واقعیت افزوده را یک سال پیش عرضه کرد؛ اما امروز اینستاگرام از آن کپی کرده است.
اینستاگرام میگوید پشتوانه پینینگ، «فناوری ردیابی استاندارد» است و دلیل ایجاد این ویژگی، این است که کاربران مرتباً زندگی خود را از طریق ویدیوها با یکدیگر به اشتراک میگذارند و بنابراین عرضه این برچسبهای متحرک، راهی برای ترکیب کردن شخصیت کاربر با لحظاتی است که در حال فیلم گرفتن از آنهاست.
اینستاگرام همچنین اکنون نسخهای از ویژگی قیچی یا Scissors اسنپچت را هم در اختیار دارد. اسنپچت در ماه دسامبر این ویژگی را برای بریدن بخشی از عکسها به کاربرانش عرضه کرد تا آنها را تبدیل به برچسب کنند و هر جا که دوست دارند، قرار دهند.