سرمایه گذاری 8.3 میلیون دلاری اتومات برای ساختن رباتهای بازاریابی
ایتنا- اتومات، 8.3 میلیون دلار برای رشد فعالیتهای بازاریابی محاورهای خود سرمایه گذاری کرده است. میزان قابل توجهی از این سرمایه گذاری روی توسعه مهندسی، پژوهش و تیمهای تولیدی این شرکت متمرکز خواهد شد.
اتومات که در سال 2016 در شهر مونترال تأسیس شد، بسیاری از مسیر خود را در خفا و به صورت کاملاً ناشناس طی کرد تا زمانی که ربات مشاوره مد «کلانی هیلیکر» روی کیک و سپس ربات "L’Oréal Beauty Gifter " را عرضه کرد که از فرد هدیه گیرنده، نوع هدیه آرایشی یا زیبایی که شخص میخواهد را از او میپرسد. این شرکت در حال حاضر روی رباتی برای نشنال بانک کانادا کار میکند و این نخستین سرویس مالی این شرکت خواهد بود.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ونچربیت، در همایش اف 8 که در اوایل سال جاری برگزار شد، اتومات از معدود شرکتهایی بود که به عنوان سازنده اکوسیستم نوپا در صنعت چتبات در لیست فیسبوک قرار گرفته بود. اندی مارو، مدیرعامل این شرکت، اخیرا اعلام کرد: «برای خیلی واضح و مبرهن است که بزرگترین جنبه پیامرسانی و چتباتها، بازاریابی محاورهای است و این جنبه بیشتر از چیزهایی مثل خدمات مشتری و غیره برای ما مهم است.»
مارو گفت که اتومات با سایر سازندگان ربات بازاریابی فرق دارد، چون شرکت مورد بحث با برندها همکاری دارد و بر این باور نیست که هر ایدهای باید تبدیل به یک ربات شود یا یک تجربه محاورهای خوب را خلق نماید. وی در ادامه صحبتهای خود افزود: «ما در حقیقت فکر میکنیم که اکثر مردم در حال حاضر، محصول خوبی تولید میکنند و بسیاری از کاربرانمان به ما میگویند که رویکردی که در کار خود داریم واقعاً متفاوت است. ما تجربه محاورهای را به کاربرانمان نشان میدهیم، لیکن در بسیاری از رباتها، چنین حسی به مشتری القاء نمیشود.»
با مشارکت چند شرکت دیگر، حدود 8.3 میلیون دلار روی این رباتها سرمایهگذاری خواهد شد و هدف از ساخت آنها، اهداف و مقاصد بازاریابی و قرار دادن تجربه محاورهای در اختیار مشتری است. به کمک این رباتها، سؤالات مشتریان به شکلی بسیار بهتر پاسخ داده خواهد شد.