ایتنا – بیمارستانهای دانشگاه توماس جفرسون در ایالات متحده تصمیم گرفتند با همکاری با بخش فناوری هوش مصنوعی در آیبیام بلندگوهای هوشمندی پدید آورند که قابلیت پاسخدهی به فرمانهای بسیار زیادی را دارند.
تصور کنید پس از عمل جراحی روی تخت بیمارستان گیر افتادهاید؛ حتی نمیتوانید بدون کمک پرستار، پتو را هم روی خودتان بکشید، یا آن را از روی خود بردارید. اما چه میشد اگر تنها با گفتن چند کلمه، میتوانستید نیازتان را رفع کنید؟ در این صورت میتوانستید فوراً پرده را کنار بزنید، یا دمای اتاق را تنظیم نمایید.
کافی است یکی از دستیارهای صوتی دیجیتالی امروزی که بهطور پیوسته گوش به زنگ درخواست شماست، درخواستتان را به اینترنت بفرستد، سپس یا به درخواست شما پاسخ دهد، یا یک کار انجام دهد.
بدین ترتیب، به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از cnet، بیمارستانهای دانشگاه توماس جفرسون در ایالات متحده تصمیم گرفتند با بخش فناوری هوش مصنوعی در آیبیام همکاری داشته باشند. آنها با کمک یکدیگر توانستهاند سخنگوهای هوشمندی پدید آورند که قابلیت پاسخدهی به به فرمانهای بسیار زیادی را دارا هستند.
از سوی دیگر، بنابر اظهارات برت گریناشتاین (معاون پلتفرم اینترنت اشیاء در آیبیام)، برخی از کارکنان بخش پزشکی میتوانند نزدیک به ۱۰ درصد از وقت خود با بیماران را صرف پاسخ دادن به پرسشهایی پیرامون ناهار، اعتبار پزشک و ساعات ملاقات نمایند.
بنابراین اگر یک گوینده هوشمند بتواند به این پرسشها پاسخ دهد، در این صورت پزشکان و پرستاران میتوانند زمان بیشتری را صرف مراقبت از بیمار کنند.
برای نمونه، هنگامی که یک بیمار میگوید: «واتسون»، بلندگوها میتوانند صداهای آرامبخشی پخش کنند و نور، ترموستات و پردههای اتاق را تنظیم کنند.
دکتر اندرو میلر (مدیر ارشد گروه بیمارستانهای فیلادلفیا) میگوید: «بیماران با این روش میتوانند تنها با صحبت کردن، بتوانند از اقداماتی که برای آنها راحتی به ارمغان میآورند، بهرهمند شوند.»