ایتنا- یک سازمان مدرن به فناوری اطلاعاتی نیاز دارد که از نیازهای کسب و کار پشتیبانی کند و انتظارات کاربر در زمینه خدمات موثر و مفید را برآورده سازد. روشهایی وجود دارد که مدیران عامل با تکیه بر آنها میتوانند یک فرهنگ سرویس آی.تی قوی را بسازند.
امروزه دیگر هیچ جایی برای شک و تردید باقی نمانده است و فناوری اطلاعات باید به یک فرهنگ سرویس تبدیل شود تا بتواند مسیر خود به شکلی بهتر ادامه دهد. فروشندگان تجاری مبتنی بر فضای ابری، گزینههای سرویس عالی به کاربران خود ارائه میدهند و همین کاربران نیز به گزینههای سلف سرویس مفید در تلفن همراه شخصی خود عادت میکنند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک پرو ریسرچ، اگر یک سازمان، کاربران خود را به خدمات عالی عادت دهد، به هیچ وجه جای تعجب ندارد که کاربران از آن به بعد انتظارات همان سطح از خدمات را از این سازمان داشته باشند، لیکن مشکلی در این زمینه وجود دارد؛ بدین ترتیب که کیفیت خدمات یک شرکت همیشه ثابت نیست و ممکن است با فراز و فرودهایی همراه باشد.
برای اینکه رهبران آی.تی بتوانند یک فرهنگ سرویس قوی را ایجاد کنند، پیش از هر چیز باید، بر سرویس خود تمرکز کنند.
از دید متخصصین مدیریت، عناصری که برای ممتاز شدن یک فرهنگ سرویس آی.تی نیاز است، برتری فنی، مهارت افراد، ارتباطات کلامی و کتبی قوی، صلاحیت در کسب و کار، همدلی با کاربر، مهارت در مذاکرات مربوط به قرارداد و مدیریت فروشندگان و تواناییهای مدیریت پروژه قوی است.
نکته دوم برای ساخت فرهنگ مذکور این است که با کاربران مانند مشتری رفتار کنیم. یکی از تکنیکهای سرویس که کارکنان حوزه آی.تی انجام میدهند، این است که به هر زمینه از کسب و کار (مالی، خرید، فروش و غیره)، یک نماینده حساب اختصاص میدهند. مدیر حساب به صورت ماهانه یا هر سه ماه یکبار، با کاربران مهم دیدار میکند تا بداند که پیشرفت کارها به چه شکل است و در مورد کار پروژه با آنها صحبت کند.
نکته سوم برای موفقیت در امر مورد بحث، این است که آی.تی باید به گونهای باشد که نیازهای لازم برای کسبوکار را برآورده سازد. از نکات مهم دیگر آن است که روابط فروشنده باید مدیریت شود.