شرکت آمازون یه تازگی به سراغ یک پلتفرم تبلیغاتی جدیدی رفته که آن را میتوان تهدیدی برای صنعت نمایش آگهی گوگل به شمار آورد.
اگر چه در حال حاضر، گوگل سلطان بلامنازع بازار تبلیغات آنلاین است، اما آمازون با این پلتفرم به دنبال توسعه رقابتهای خود با گوگل است.
البته در حال حاضر بخش عمده تبلیغاتی که در سایت آمازون نشان داده میشود، توسط گوگل تأمین میگردد، اما غول خردهفروشی به تازگی این رویه را متوقف نموده و قصد دارد خود این کار را انجام دهد.
به نظر کارشناسان، این گام بلند آمازون برای حضور در اکوسیستم تبلیغات آنلاین است.
به گزارش سرویس اخبار فناوری از رایورز به نقل از بلومبرگ، در سرویس جدید، فروشندگان و بازاریابها میتوانند تبلیغات آمازون را در دیگر اپلیکیشنها و سایتها نمایش دهند.
آمازون میگوید فروشندگان کالا و خدمات با استفاده از این ابزار میتوانند کاربرانی را که محصولات آنها یا حتی محصولات مشابه را بازدید کردهاند هدف گیرند.
اصولاً صنعت تبلیغات، از پرسودترین فعالیتها در فضای آنلاین هستند.
به عنوان مثال، شرکت فرانسوی Criteo سال گذشته با بهرهگیری از شیوه هدفگیری مجدد (Retargeting) توانست 2.3 میلیارد دلار کسب نماید.
شایان ذکر است که بنا بر پیشبینی شرکت ای.مارکتر تا سال 2021 نیمی از بودجه تبلیغات در آمریکا، به نمایش آگهی در وبسایتها و تلفنهای همراه اختصاص خواهد یافت که این رقم بیش از سهم مطبوعات، رادیو و تلویزیون و بیلبوردهاست.
تبلیغات و نمایش آگهی، از شیوه های درآمدزایی شرکتهای فناوری محسوب میشود و بر اساس گزارشها، آمازون، فیسبوک و گوگل سال گذشته به ترتیب 1.7، 40 و 95 میلیارد دلار از محل نمایش آگهی سود کسب نمودهاند.