ایتنا – شرکت فیسبوک تصمیم گرفته است سرویس استریم «واچ» را به طور جهانی عرضه کند.
یک سال پس از رونمایی از «واچ»، اکنون فیسبوک تصمیم گرفته است که این سرویس را به صورت جهانی و برای کاربران کشورهای مختلف عرضه کند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از رویترز، سرویس واچ (Watch) فیسبوک پیش از این فقط در اختیار کاربران آمریکایی قرار داشته ولی اکنون قرار است در دسترس عموم قرار گیرد.
«واچ» پلتفرمی برای میزبانی محتواهای تلویزیونی است که به صورت VOD عرضه میشود، یعنی کاربر میتواند محتواهای صوتی یا تصویری را هر زمان که خودش خواست گوش کند یا به تماشا بنشیند.
در این سیستم کاربران مجبور نیستند برنامهها را به صورت زنده و در زمان پخش سراسری تماشا کنند.
VOD مخفف video on demand و به معنای "ویدیو هنگام درخواست" میباشد.
بنا به گفته فیجی سیمو (Fidji Simo) مدیر ویدئوی فیسبوک، تاکنون نزدیک به پنجاه میلیون نفر آمریکایی حداقل در ماه یک دقیقه از وقت خود را به تماشای «واچ» اختصاص دادهاند. زمان صرف شده برای تماشای این ویدیوها، از زمان شروع به فعالیت «واچ» تا کنون 14 برابر شده است.
وی افزود: ایده راهاندازی «واچ» بر اساس این مفهوم بود که تماشای ویدیو میتواند یک کار اجتماعی محسوب شود.
به عنوان مثال یکی از قابلیتهای «واچ» آن است که افراد به وسیله آن میتوانند یک گفتوگوی دو طرفه با دوستان خود ایجاد کنند.
همچنین فیسبوک گفته تولیدکنندگان محتوا در پنج کشور شامل انگلیس، استرالیا، نیوزیلند، ایرلند و نیز آمریکا میتوانند با استفاده از سرویس Ad Breaks از «واچ» درآمدزایی کنند.
البته پیش شرط استفاده از Ad Breaks آن است که محتواسازها، یک ویدیوی سه دقیقهای تولید کنند که توانسته باشد 30 هزار بازدیدکننده را جذب نماید.
ضمناً صاحب محتوا باید 10 هزار دنبالکننده داشته باشد.
بر اساس این گزارش، 55 درآمد حاصل از این شیوه تبلیغاتی، به سازنده محتوا میرسد و 45 درصد آن نیز به فیسبوک اختصاص مییابد.