همکاری فولکس واگن و مایکروسافت در ایجاد سرویسهای ابری برای خودروهای متصل به اینترنت
ایتنا - Automotive Cloud طبیعتا بر روی پلتفرم آژور مایکروسافت در پشت پرده (به علاوه IoT Edge و PowerBI اجرا خواهد شد)، ولی همچنین میتواند از سرویسهایی که با آنها آشنایی دارید، مانند اسکایپ، نیز بهره ببرد.
Automotive Cloud امور داخل و خارج خودروی شما را بر عهده خواهد گرفت.
به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، استراتژی فولکس واگن برای انواع خودروی هوشمند به ورای ایجاد صرفا یک سیستم عامل برای خودروهایش بسط یافته است.
این کمپانی به دنبال خدمات اینترنتی یکپارچه نیز است، و در این راستا، اقدام به آغاز یک همکاری مشترک با مایکروسافت برای ایجاد ابر خودرویی فولکس واگن (Volkswagen Automotive Cloud) و ارائه قابلیتهای اینترنتی زده است که به صورت یکدست برای مدلهای مختلف ارائه شود از جمله برای زمانی که شما بیرون از خودرویتان هستید.
با اینکه این دو کمپانی هنوز وارد جزئیات نهایی نشدهاند (کار هنوز در مراحل اولیه است)، ولی روی سناریویی کار میکنند که در آن بتوانید وقتی وارد خودرویتان میشوید به گوش دادن به موسیقی ادامه دهید، یا وقتی در حال رفت و آمد به محل کارتان هستید در یک تماس کنفرانسی هم شرکت داشته باشید.
شما میتوانید انتظار برخورداری از ارتباطاتی تنگاتنگ با سرویسهای We فولکس واگن را نیز داشته باشید.
Automotive Cloud طبیعتا بر روی پلتفورم آژور مایکروسافت در پشت پرده (به علاوه IoT Edge و PowerBI اجرا خواهد شد)، ولی همچنین میتواند از سرویسهایی که با آنها آشنایی دارید، مانند اسکایپ، نیز بهره ببرد.
این برای فولکس واگن هم تعهد کوچکی نیست؛ این کمپانی در حال ایجاد یک «نهاد حقوقی» جدید در نزدیکی دفتر مرکزی مایکروسافت در ردموند برای ساخت این تکنولوژی است، که با یک شورای اجرائی تکمیل میشود که دربرگیرنده مدیران ارشدی از دو شرکت خواهد بود.
مایکروسافت همچنین پشتیبانی «عملی» از کار خواهد کرد.
هیچ شرکتی که بتوان با آن برای این پلتفرم به کار تیمی پرداخت وجود ندارد، با این وجود فولکس واگن در صدد است تا سیستم عامل جدیدش را در داخل اولین خودروهای برقی I.D. در سال 2020 راهاندازی کند.
شروع به کار رسمی Automotive Cloud در آن مقطع زمانی میتواند معقولانه باشد. زمانبندی آن هر آنچه باشد این واقعیت روشن است که فولکس واگن میخواهد برای تغییرات تکنولوژی بنیادین آماده باشد، و این سوای این واقعیت است که خرید خودرو به خاطر رواج یافتن سرویسهای کرایه خودرو را به کاهش گذاشته است.