ایتنا - با توافق صورت گرفته بین بانکها هزینه سرویس پیامک بانکی در سال جاری به ۱۵ هزار تومان افزایش یافت.
ارسال پیامک از سوی بانکها برای مشتریان برای اعلام وضعیت بانکی کارتهای آنها از چند سال گذشته با دریافت کارمزد همراه بوده است؛ به طوری که پیش از این در مقطعی سالانه ۱۰ هزار تومان و در ادامه ۱۲ هزار تومان تعیین شده بود که بهصورت یکجا و یا در دو بخش از حساب مشتری کسر میشد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، این روزها ارسال پیامک به مشتریان در رابطه با هزینه سرویس پیامک بانکی از مبلغ ۱۵ هزار تومانی حکایت دارد که اعلام شده از هفته آینده از حسابها کسر خواهد شد و در صورتی که مشتری موجوی کافی نداشته باشد، به معنی انصراف وی از دریافت این خدمت بانکی است.
جمشیدی -دبیر کانون بانکهای خصوصی- در این رابطه به ایسنا گفت: واقعیت این است این رقم براساس افزایش هزینه دریافتی شرکت مخابرات از بانکها افزایش یافته است.
دبیر کانون بانکهای خصوصی با اشاره به آخرین بررسی که در رابطه با پیامکهای ارسالی و هزینه آن در سال گذشته صورت گرفته است، افزود: این در حالی است که مشخص شد هزینه ارسال پیامک هر کارت بانکی به طور متوسط ۲۰ هزار تومان است که البته برای برخی کاربران کمتر و برای برخی از جمله کسبه بسیار بیشتر است. از این رو طی توافق بین بانکها، قرار شد تا هزینه ارسال پیامک به مشتریان تا حدودی افزایش یابد که توافق بر ۱۵ هزار تومان بود.
به گفته وی، این ۱۵ هزار تومان را بانکها به صورت یکجا و یا برخی در قالب دو مبلغ ۷۵۰۰ تومان به صورت شش ماه از حساب مشتری کسر خواهند کرد.
همه جور هزینه پرداخت می کنیم ، اینم اضافه ، فقط کاش تعهدی هم در به وقت بودن و سرعت ارسال هم توجه شود ، نه مثل رمز پویا که هر وقت تقاضا کنی ساعتی بعد ارسال می شود و با توجه به اعتبار دو دقیقه ای رمز پویا ، بدون هیچ پاسخگویی هزینه ارسال یک پیامک چندین بار تکرار میشود .