ایلان ماسک چگونه میخواهد از توئیتها پول در بیاورد؟
ایتنا - ماسک طرحهای درآمدزائیش از توئیتر را برای گروهی از موسسات بانکداری تشریح کرده است، و یکی از این طرحها شامل تعیین قیمت برای توئیتها بر مبنای اهمیت و تاثیرشان است.
ایلان ماسک، پس از آنکه اخیرا این پلتفرم شبکه اجتماعی را به تملک خود در آورد، طرحهایی برای درآمدزائی از توئیتر دارد. بنا بر گزارشی که رویترز منتشر کرده است، ماسک طرحهای درآمدزائیش از توئیتر را برای گروهی از موسسات بانکداری تشریح کرده است، و یکی از این طرحها شامل تعیین قیمت برای توئیتها بر مبنای اهمیت و تاثیرشان است.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، طرحهای ماسک مشخصا «توئیتهایی که حاوی اطلاعات مهم هستند یا همهبین (وایرال) میشوند» را تحت پوشش قرار میدهد. یک ایده دیگر که وی درباره آن بحث کرد تعیین هزینهای برای گنجاندن یا نقل قول کردن از توئیتها در یک وبسایت طرف ثالث، به ویژه وبسایتهای موسسات یا سازمانهای اعتبارسنجیشده، است. ایده فوق غالباٌ در پاسخهای فالوئرهای ماسک زیر توئیتهایش نشات گرفته است. همچنین روزنامه واشینگتون پست گزارش داده است که ماسک ایده پول دادن به اینفلونسرها برای تولید محتوا را مورد بررسی قرار داده است.
این احتمال وجود دارد که ماسک از مدلی که پلتفرمهایی همچون تیکتاک، اینستاگرام و یوتیوب الگو گرفته باشد که امکان درآمدزائی برای اینفلونسرها با هدف پشتیبانی از اکوسیستم تولیدکنندگان محتوا و ترغیب به مشارکت داشتن را فراهم آورده است.
پول گرفتن بابت اثرگذاری، پول دادن به اینفلونسرها
به نظر میرسد که ماسک ایده «سرویسهای اشتراک (آبونمان)» را نیز به اجرا در آورده است. البته نباید فراموش کرد که توئیتر از قبل هم قابلیتهای درآمدزائی Super Followers (برای دریافت پول بابت توئیتهای اختصاصی توسط اینفلونسرها) و Twitter Blue (برای قابلیتهای مضاعفی مانند مطالب بدون آگهی و ...) داشته است.
در یک گزارش بلومبرگ آمده است که ماسک نیاز به فعالتر شدن شخصیتهای اثرگذار در توئیتر را نیز برجستهسازی کرده است، احتمالاً به این خاطر که این کار باعث افزایش مشارکت و تزریق انرژی بیشتر به طرحهای رشد کاربری میشود. البته، پتانسیلهای مالی توئیتر در حد تیکتاک یا متا نیست، ولی، در صورتی که شاهد موجی از فعالیت چهرهها و موسسات اثرگذار باشد، موقعیت محوری توئیتر قطعا نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.