افزايش شمارگان مطبوعات جهان در عصر رسانههاي الكترونيكي
به گزارش خبرگزاري فرانسه از كيپتاون، در اين گزارش همچنين به افزايش عوايد مطبوعات در زمينه چاپ و انتشار آگهيهاي تبليغاتي اشاره و تصريح شده كه درآمد مطبوعات از محل آگهيها ۳/۸درصد در سال گذشته افزايش يافتهاست.
در ادامه اين گزارش آمدهاست كه از سال ۲۰۰۲تا ۲۰۰۶در آمد مطبوعات جهان از محل چاپ و انتشار آگهيهاي تبليغاتي ۱۵/۸درصد افزايش داشته است.
در ادامه گزارش اتحاديه جهاني روزنامهها خاطرنشان شده كه روزنامههاي جهان از نظر شمارگان از سال ۲۰۰۲تا سال ۲۰۰۶به ميزان ۱۴/۸درصد رشد داشته است.
براساس اين گزارش ، "تيموتي بالدينگ" رييس اتحاديه جهاني روزنامهها يادآور شدهاست: " روزنامهها پابرجا هستند و براي حفظ جايگاه خود بهعنوان رسانه برتر نزد ميليونها تن از مردم جهان، از تلاش مستمر دست نكشيدهاند." بالدينگ افزوده است:" در حاليكه رسانههاي ديجيتالي هر روز وسعت و قدرت بيشتري مييابند، اين مساله قابل توجه و تامل است كه رسانهاي چاپي مانند روزنامه هنوز جايگاه برتر خود را براي اكثريت خوانندگان خبر در سراسر جهان كه همچنان خواهان كسب اطلاع از رويدادهاي جهان هستند، حفظ كردهاست.
در بخشي از اين گزارش آمده است كه آمريكاي شمالي تنها منطقهاي از جهان است كه فروش روزنامه در آن كاهش يافته و از نظر شمارگان مطبوعات آمريكا در سال گذشته ۱/۹درصد و ظرف ۵سال گذشته ۵درصد نزول كرده است.