۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۸

خریدار احتمالی تیک‌تاک چه کسی است؟

ایتنا - این شرکت مدعیست که ماهانه 170 میلیون کاربر فعال در ایالات‌متحده دارد. بنا بر اعلام eMarketer، این تعداد تقریباً به اندازه فیس‌بوک، بیشتر از اینستاگرام و بسیار بیشتر از اسنپ‌چت یا X است.
خریدار احتمالی تیک‌تاک چه کسی است؟
اگر چین تصمیم غیرمنتظره‌ای بگیرد و اجازه دهد تا تیک‌تاک به فروش برسد، پرسش بزرگی که مطرح خواهد شد این است که چه کسی و به چه قیمتی خواهان خرید آن خواهد بود.
 
به گزارش ایتنا، دن آیوز، تحلیلگر موسسه Wedbush، ارزش عملیات تیک‌تاک در ایالات‌متحده را 100 میلیارد دلار می‌داند، اگرچه وی می‌گوید که اگر خرید آن شامل الگوریتم اعتیادآور این شرکت نباشد، این عدد به 40 میلیارد دلار کاهش می‌یابد.
 
درآمد تیک‌تاک در ایالات‌متحده، طبق گزارش‌ها، بین 16 تا 20 میلیارد دلار در سال 2023 بوده است، اما مدیر عامل این شرکت، شو زی چو، گفته است که این شرکت در وضعیت قرمز قرار دارد. این شرکت هزینه‌های سنگینی برای انتقال داده‌ها به سرورها می‌پردازد و همچنین برای توسعه تجارت الکترونیک و پروژه امنیت داده‌های خود با اوراکل پول می‌پردازد.
 
این شرکت مدعیست که ماهانه 170 میلیون کاربر فعال در ایالات‌متحده دارد. بنا بر اعلام eMarketer، این تعداد تقریباً به اندازه فیس‌بوک، بیشتر از اینستاگرام و بسیار بیشتر از اسنپ‌چت یا X است.
 
علاوه بر این، به شدت مخاطبان را به خود درگیر کرده است، به طوری که بزرگسالان آمریکایی تقریباً یک ساعت در روز را در این اپ می‌گذرانند.
 
روشن است که «رشد» کلیدواژه هرگونه فرآیند فروش تیک‌تاک خواهد بود.
 
طبق گزارش‌ها، این اپلیکیشن در سال 2019 تنها 200 تا 300 میلیون دلار درآمد داشته است و این در سطح جهانی بوده است. کاربران فعال ماهانه آن در ایالات‌متحده در سال 2018 فقط 11 میلیون نفر بودند.
با مقایسه آن با ارقام فعلی، این یک جهش نجومی رشد در مدت زمان نسبتاً کوتاهی را می‌توان دید.
 
خریدار احتمالی تیک‌تاک چه کسی است؟

از اینرو هرگونه خواهان تیک‌تاک باید دلی دریایی داشته باشد، چرا که نه تنها این شرکت هنوز سودآور نیست، بلکه همچنین به این دلیل که در مالکیت و اداره یک شرکت محبوب رسانه‌های اجتماعی دردسرهای زیادی دارد.
 
به نظر می‌رسد منطقی‌ترین خریداران ممکن برای تیک‌تاک سرمایه‌گذاران غیرچینی بایت‌دنس باشند از جمله General Atlantic، Sequoia Capital و Susquehanna International Group.
 
دلیلش این است که آنها این شرکت را بهتر می‌شناسند، جیب‌های پرپولی دارند و می‌توانند ساده‌ترین ساختار را از طریق مبادله سهام با مقداری پول جدید - احتمالاً از طرف یک میلیاردر تشنه اثرگذاری - اجرایی کنند.
 
با این حال، ممکن است علاقه‌مندانی از خارج از ساختار آن نیز وارد این فرایند شوند. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری سابق ایالات متحده و بابی کوتیک، مدیرعامل سابق اکتیویژن، هر دو برای تشکیل گروه‌های سرمایه‌گذار کار می‌کنند، و منوچین گفت که از مشارکت سرمایه‌گذاران فعلی این شرکت نیز استقبال می‌کند.
 
از سویی دیگر، به دلیل قوانین ضد انحصار، نمی‌توان انتظار داشت که یک شرکت فناوری بزرگ (Big Tech) وارد این فرایند شود.
 
کد مطلب: 78037
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام