۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷

ویژگی‌ها و قابلیت‌های پردازنده‌های جدید اینتل

ایتنا - اینتل یک پردازشگر مرکزی جدید را معرفی کرده است که در بین بهترین پردازنده‌های Intel Core i9-14900KS رتبه بالایی دارد، به گونه‌ای که CPU جدید فرکانس را به ۶.۲ گیگاهرتز می‌رساند.
ویژگی‌ها و قابلیت‌های پردازنده‌های جدید اینتل

Core i9-14900KS جدید با ۲۴ هسته (هشت هسته P و ۱۶ هسته E)، ۳۲ رشته، ۳۶ مگابایت حافظه نهان هوشمند اینتل و ۱۵۰ وات TDP، مانند سایر پردازنده‌های موجود در سری Reptor Lake ارائه می‌شود. از هر دو نوع DDR۴ و DDR۴ پشتیبانی می‌کند. رم DDR۵ دارد و می‌تواند تا ۱۹۲ گیگابایت حافظه DD4-3200 MT/s یا DDR5-5600 را مدیریت کند.

می‌توان آن را با مادربرد Z690 یا Z790 جفت کرد و ۲۰ خط PCIe را ارائه می‌دهد که ۱۶ مورد آن PCIe 5.0 هستند، در حالی که بقیه پردازنده‌ها PCIe 4.0 هستند.  

این مدل جدید از نظر مشخصات نسبت به 14900 K تغییر چندانی ندارد، اما سرعت ساعت را به بالای ۶.۲ گیگاهرتز می‌رساند.

Core i9-14900K دارای همان تعداد هسته و اندازه حافظه پنهان است، اما با توان مصرفی کمتر ۱۲۵ وات و اینتل ادعا می‌کند که تراشه جدید می‌تواند تا ۱۵ برابر سریعتر باشد.

این شرکت همچنین برخی از معیار‌های بازی را در این پردازنده به اشتراک گذاشت که در آن CPU با Ryzen 9، 7950 AMD در یک ردیف روبرو شد.

پردازنده یا CPU جدید سریع‌تر از انواع سابق آن است، اما بیشتر بازی‌ها سود سه تا شش درصدی را نشان می‌دهند، اگرچه Core i9-14900KS 9 درصد در Guardians of the Galaxy Marvel و ۱۵ درصد در Metro Exodus سریع‌تر بود.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: 78162
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام