۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۱

برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل باید هزینه بپردازید!

ایتنا - بر اساس یک گزارش جدید، گوگل در نظر دارد برای نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی از کاربران هزینه دریافت کند.
برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل باید هزینه بپردازید!

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، گوگل در حال بررسی هزینه برای ویژگی‌های جدید جستجوی پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی است.

این روزنامه گزارش داد که این ویژگی شامل گزینه‌هایی مانند افزودن برخی ویژگی‌های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به خدمات اشتراک ممتاز آن است که دستیار هوش مصنوعی Gemini این کمپانی را در جیمیل و Google Docs ارائه می‌دهد. موتور جستجوی گوگل همچنان رایگان باقی خواهد ماند و تبلیغات برای مشترکین نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایتنا، سخنگوی گوگل در ایمیلی گفت: «ما در حال کار بر روی یک تجربه جستجوی بدون آگهی نیستیم. همانطور که قبلاً بارها انجام داده‌ایم، به ساخت قابلیت‌ها و خدمات ممتاز جدید برای ارتقای پیشنهادات اشتراک خود در همه سرویس‌های گوگل ادامه خواهیم داد. در حال حاضر چیز جدیدی برای اعلام نداریم. سال‌هاست که ما «جستجو» را از نو «اختراع» کرده‌ایم تا به مردم کمک کنیم به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. با آزمایش‌های هوش مصنوعی مولد خود در جستجو، ما قبلاً به میلیاردها سؤال پاسخ داده‌ایم و شاهد رشد مثبت سؤالات جستجو در همه بازارهای اصلی خود هستیم. ما به بهبود سریع محصول برای پاسخگویی به نیازهای کاربران جدید ادامه می‌دهیم.»

موتور جستجوی پیشروی جهان در ابتدا در سال 1996 راه اندازی شد، دو سال قبل از اینکه گوگل به عنوان یک شرکت ثبت شود و از آن زمان تاکنون بازار را پشت سر گذاشته است. با این حال، معرفی اخیر چت ربات‌های رایگان هوش مصنوعی - برجسته ترین آنها ChatGPT که در سال 2022 راه اندازی شد - دنیای فناوری را متحول کرده است.

 


گوگل در مارس 2023 ربات چت خود را به نام Bard معرفی کرد که همزمان با گسترش ظرفیت‌های سرویس و معرفی اشتراک در فوریه، نام آن را به نام Gemini تغییر داد.

همچنین در سال گذشته، این شرکت به کاربران موتورهای جستجو اجازه داد تا برای آزمایش نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند پاسخ‌های دقیق به سؤالات را در کنار پیوندهای صفحه وب ارائه دهد، ثبت نام کنند. طبق گزارش فایننشال تایمز، انجام این کار ظرفیت فناوری گران‌تری را می‌طلبد، به علاوه، این شرکت از طریق مدل فعلی خود که کاربران را به پیوندهای تبلیغ‌کنندگان هدایت می‌کند، درآمد تبلیغاتی دارد.

بی‌بی‌سی روز پنجشنبه گزارش داد که گوگل این ویژگی جستجوی تولید شده توسط هوش مصنوعی را - با پاسخ‌های طولانی‌تر در کنار لینک‌ها و تبلیغات - در آزمایشی برای تعداد کمی از کاربران موتورهای جستجو در بریتانیا راه‌اندازی کرده است.

در بیانیه‌ای سخنگوی گوگل گفت: «ما شروع به ارائه یک آزمایش کوچک برای بررسی اجمالی هوش مصنوعی در جستجو کرده‌ایم. ما درصد بسیار محدودی از ترافیک جستجو را در ایالات متحده و بریتانیا برای زیرمجموعه ای از جستجوها شروع می‌کنیم. از زمانی که سال گذشته با استفاده از Search Generative Experience (SGE) هوش مصنوعی مولد را در آزمایشگاه‌های جستجو آزمایش کردند، مردم آن را فوق‌العاده مفید می‌دانند، به‌ویژه برای جستارهای پیچیده‌تر، و تاکنون میلیاردها درخواست با SGE صادر کرده‌اند.»
کد مطلب: 78305
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ