۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۰

اپل قصد ساخت چت‌بات برای رقابت با OpenAI و ChatGPT را ندارد

ایتنا - از نظر اپل ضرورتی ندارد که میلیاردها دلار برای ایجاد یک ربات چت که ممکن است به طور بالقوه پایین‌تر از ChatGPT باشد سرمایه‌گذاری کند. از اینرو این شرکت تصمیم گرفت که هم به نفع خودش و هم OpenAI باشد: یک شراکت.
اپل قصد ساخت چت‌بات برای رقابت با OpenAI و ChatGPT را ندارد
ربات چت ChatGPT، محصول شرکت OpenAI، توجه شرکت‌های چندین تریلیون دلاری مانند اپل را به طور ویژه به خود جلب کرده بود، به طوری که گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه این شرکت در حال کار بر روی ربات چت اختصاصی خود با نام Apple GPT است.
 
به گزارش ایتنا، تصور می‌شد که این شرکت عظیم حوزه فناوری در همایش WWDC 2024 پیش‌نمایشی از آن ارائه کند و سپس آن را در iOS 18 که اواخر امسال منتشر خواهد شد بگنجاند. متأسفانه، برنامه‌ها تغییر کرده و، طبق تازه‌ترین اطلاعات، اپل روی ساخت یک چت‌بات کار نمی‌کند و برای آوردن هوش مصنوعی مولد بر ابزارهای دیگری تکیه خواهد کرد.
 


گفته می‌شود که OpenAI با اپل همکاری می‌کند تا ChatGPT را به دستگاه‌های مختلف آن بیاورد
 
از نظر اپل ضرورتی ندارد که میلیاردها دلار برای ایجاد یک ربات چت که ممکن است به طور بالقوه پایین‌تر از ChatGPT باشد سرمایه‌گذاری کند. از اینرو این شرکت تصمیم گرفت که هم به نفع خودش و هم OpenAI باشد: یک شراکت. ظاهراً اپل و این استارت‌آپ فناوری دست به دست هم داده‌اند و به توافقی رسیده‌اند که بر طبق آن سیری و iOS 18 صاحب قابلیت‌های مشابه ChatGPT خواهند شد.
 
همچنین گفته می‌شود که اپل با گوگل نیز برای آوردن جمینای به آیفون‌ها به‌عنوان بخشی از یک قرارداد مجوزدهی مذاکراتی داشته است ، اما به نظر می‌رسد OpenAI، به خاطر پیشتاز بودن محصولش، در اولویت اپل قرار داشته باشد.
کد مطلب: 79093
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام