۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۶

جریمه ۶ میلیون دلاری برای شبیه سازی صدای جو بایدن

ایتنا - جریمه ۶ میلیون دلاری برای کلاهبرداری رباتیکی که از هوش مصنوعی برای شبیه سازی صدای بایدن استفاده کرد
جریمه ۶ میلیون دلاری برای شبیه سازی صدای جو بایدن

FCC جریمه‌ای شش میلیون دلاری برای کلاهبرداری پیشنهاد کرده است که از فناوری شبیه‌سازی صدا برای جعل هویت رئیس جمهور بایدن در یک سری تماس‌های غیرقانونی در جریان انتخابات مقدماتی استفاده کرده است. این جریمه بیشتر در مورد تماس‌های رباتیک است تا هوش مصنوعی، اما آژانس به وضوح این را به عنوان هشداری برای سایر کلاهبرداران با فناوری پیشرفته قرار می‌دهد.

به گزارش ایتنا، در ماه ژانویه، بسیاری از رای‌دهندگان در نیوهمپشایر تماسی دریافت کردند که ظاهراً پیامی از رئیس جمهور بود که به آنها گفته بود در انتخابات مقدماتی آینده شرکت نکنند. البته که این تماس جعلی بود و از شبیه سازی صوتی بایدن استفاده شده بود در حالی که ایجاد صدای جعلی برای مدت طولانی امکان‌پذیر بوده است، پلتفرم‌های هوش مصنوعی آن را بی‌اهمیت جلوه داده‌اند: ده‌ها سرویس صداهای شبیه‌سازی شده را با محدودیت‌ها یا نظارت اندک ارائه می‌دهند.

آنچه شما نمی‌توانید انجام دهید و سازمان‌های مجری قانون به وضوح بیان کرده‌اند، استفاده از صدای جعلی کاندیدها برای سرکوب رای‌دهندگان، از طریق فراخوان‌های غیرقانونی است.

 

لویان ایگال، رئیس دفتر اجرای FCC گفت:« ما به سرعت و قاطعانه عمل خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که سواستفاده‌گران نمی‌توانند از شبکه‌های مخابراتی ایالات متحده برای تسهیل سوء استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای تداخل در انتخابات، کلاهبرداری از مصرف‌کنندگان یا به خطر انداختن داده‌های حساس استفاده کنند.»

استیو کرامر عامل اصلی این تخلف بود. او "ظاهرا" قوانین متعددی را نقض می‌کند، اما هنوز هیچ پرونده کیفری علیه او یا همکارانش وجود ندارد. این محدودیت قدرت FCC است: آنها باید با مجریان قانون محلی یا فدرال همکاری کنند تا به عنوان یک آژانس خبره در مورد مسئولیت خود اهمیت قائل شوند. جریمه 6 میلیون دلاری بیشتر شبیه آرزو است، زیرا مبلغ واقعی پرداخت شده اغلب به دلایل متعدد بسیار کمتر است، اما با این وجود، مبلغ قابل‌توجهی است. گام بعدی این است که کرامر به اتهامات پاسخ دهد، اگرچه اقدامات جداگانه‌ای علیه لینگو ممکن است منجر به جریمه یا از دست دادن مجوز شود.

به گزارش ایتنا، استفاده از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی در ماه فوریه به طور رسمی غیرقانونی اعلام شد، پس از اینکه تخلف بالا این سوال را مطرح کرد که آیا آنها "مصنوعی" محسوب می‌شوند یا خیر، و FCC به طور کاملا معقولی تصمیم به مصنوعی بودن‌شان گرفت.
کد مطلب: 79131
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام